چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۶۵۳
گزارشگر : حجت الله ذاکر
در چهارمین‌ روز هفته‌ دفاع مقدس

برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس در قرچک

خادمیاران کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی قرچک، همزمان با هفته دفاع مقدس به گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و روایت خاطراتی از دوران دفاع مقدس توسط جانبازان سرافراز این دیار پرداختند.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان مراسم بزرگداشت شهدا همزمان با هفته دفاع مقدس در چهارمین روز هفته دفاع مقدس در مسجد امام رضا (ع) شهرستان قرچک با همکاری کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی قرچک و معاونت فرهنگی مسجد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

 

در این مراسم بهرام نوروزی به مرور خاطرات عملیات مرصاد و رشادت ها و مدیریت فراموش نشدنی شهید سپهبد صیاد شیرازی  پرداخت و اظهار داشت: در عملیات مرصاد که اینجانب سمت فرمانده استان کردستان را داشتم، پس از پیشروی های زیاد نیروهای منافقین و درخواست رسمی فرمانده استان کرمانشاه، نیروهای ایرانی در منطقه ای در نزدیگی گردنه چهار زبر (تنگه مرصاد) گرد هم‌آمدند.

 

با تشکیل خطی از یگان های مختلف از جمله انصار الحسین (ع) همدان با فرماندهی امیران و سردارانی همچون شهید صیاد شیرازی، سرلشکر شوشتری و سردار احمدی مقدم در ابتدای روز بعد، با صدور فرمان آتش توسط شهید صیاد، حملات هلی کوپتری و زمینی به سوی منافقین آغاز و مانع عبور آنان از تنگه چهارزبر شدیم.

 

این مراسم که با سخنرانی جانبازان سرافراز ایران اسلامی نوروزی و اسلام جو و حضور خادمیاران کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرستان قرچک و نمازگزاران مسجد همراه بود به منظور پاسداشت مجاهدت ها، ایثار و فداکاری های مخلصانه شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس برگزار شد. 

 

گفتنی است شهرستان قرچک ۳۷۵ شهید، ۵ شهید گمنام، ۲۷ شهید مدافع حرم و ۷۳ نفر آزاده را در لبیک به امام شهدا، تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/efp

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن