دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۱۰
گزارشگر : حجت الله ذاکر
به همت یک مسجد صورت گرفت

کمک به اشتغال و ازدواج جوانان توسط مساجد

حجت‌الاسلام مقدس‌نیان با اشاره به فعالیت‌های مسجد جامع الزهرا(س) در کمک‌رسانی به محرومان، گفت: مسجد دارای ۳۵ مغازه است که برای جوانان جویای کار و کسانی که قصد دارند، تولیدی ایجاد کنند با قیمت پایین آنها را اجاره می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد جامع الزهرا (س) واقع در تهران، منطقه دلاوران، خیابان تکاوران از فعال ترین مساجد منطقه شرق تهران است که در دوران شیوع ویروس کرونا هم به روی مردم بسته نبوده و با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های مسجد برقرار و کمک رسانی به محرومان رویکرد این مسجد بوده است.

حجت الاسلام «سید محمد مقدس نیان»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های مسجد با اشاره به رویکردها و فعالیت های مسجد در بحث کمک رسانی به محرومان اظهار کرد: از سال ها قبل با تشکیل کارگروه اجتماعی اقدام به شناسایی، تحقیق و بررسی برای کمک رسانی به محرومان کردیم و پس از تهیه بانک اطلاعات از نیازمندان محله، هر ماه مبالغی را به حساب خانواده های تحت پوشش که قریب ۱۰۰۰ خانوار هستند، واریز می کنیم.

امام جماعت مسجد جامع الزهرا (س) واقع درخیابان دلاوران بیان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا کمک رسانی به این اقشار محروم در مسجد شتاب گرفت به طوری که متناسب با نیاز خانواده ها به صورت ماهیانه بسته های معیشتی به آنها اهدا می شد و بسیج خواهران و برادران با تشکیل گروه جهادی افلاکیان با حفظ کرامت خانواده ها این کمک ها را به این خانواده ها می رساندند.

حجت الاسلام مقدس نیان تصریح کرد: خدمت رسانی اهالی مسجد جامع الزهرا (س) به نیازمندان توسط خیریه نورالزهرا (س) هم انجام می شود و در طول یکسال گذشته در قالب طرح «هر مسجد یک جهیزیه» برای 10 نوعروس نیازمند جهیزیه نیز آماده کرد. همچنین، مرکز خدمات جامع سلامت بهداشت در مسجد فعالیت دارد و قبل از شیوع کرونا خدمات بهداشتی و درمانی، واکسیناسیون کودکان به خانواده ها ارایه می داد و اکنون علاوه بر این خدمات، در زمینه واکسیناسیون عمومی برای مقابله با کرونا نیز فعال است.

امام جماعت مسجد جامع الزهرا(س) به فعالیت های مسجد در بحث کارآفرینی نیز اشاره کرد و گفت: مسجد دارای 35 مغازه است که برای جوانان جویای کار و کسانی که قصد دارند، تولیدی ایجاد کنند با قیمت پایین اجاره می دهد تا از این طریق هم آنها بتوانند صاحب حرفه و شغلی شوند و هم بخشی از هزینه های مسجد از این طریق تامین می شود.

حجت الاسلام مقدس نیان به فعالیت مهد قرآنی و پیش دبستانی مسجد جامع الزهرا (س) تحت عنوان «کوثر» اشاره کرد و گفت: در دوره شیوع ویروس کرونا این مهد کودک تعطیل نشد و فرزندان افراد شاغل را نگهداری می کرد و در زمینه آموزش قرآن با استفاده از روش های قصه گویی، شعر و بازی فعالیت داشت.

وی به فعالیت های مسجد جامع الزهرا (س) در حوزه قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت های قرآنی مسجد تحت نظر دارالقرآن انصارالمهدی (عج) برگزار می شود و در دوران قبل از کرونا این مرکز علاوه بر برگزاری کلاس های تخصصی آموزش روخوانی، روان خوانی، ترجمه و حفظ قرآن کریم، در زمینه برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی، برپایی موکب در مراسم اربعین حسینی و ایستگاه صلواتی در مناسبت های مذهبی فعالیت داشته است. همچنین با حضور قاریان بین المللی روزهای جمعه هر هفته در دوران قبل از کرونا در این مسجد کرسی های تلاوت قرآن کریم برگزار می شد.

امام جماعت مسجد جامع الزهرا(س) با اشاره به ارائه خدمات مشاوره در مسجد جامع الزهرا(س)، بیان کرد: در دفتر مسجد همه روزه یک ساعت قبل از اذان های ظهر و مغرب امام جماعت مسجد حضور می یابد و ضمن پاسخگویی به سوالات شرعی مردم و ارائه مشاوره های مذهبی به اختلافات خانواده ها نیز رسیدگی و برای گره‌گشایی از مشکلات اهالی محله اقدام می کند.

حجت الاسلام مقدس نیان خاطرنشان کرد: همچنین، مشاوره حقوقی نیز در مسجد توسط یکی از وکلای دادگستری ارائه و به مشکلات مردم رسیدگی می شود و در بستر فضای مجازی نیز با راه اندازی کانالی سعی کرده ایم که مشکلات حقوقی و خانوادگی مردم را پاسخ دهیم.

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/etz

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری