چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۱۵
گزارشگر : حجت الله ذاکر
یک استاد حوزه علمیه:

لزوم تربیت طلبه برای مدیریت مسجد

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: تربیت طلبه برای مدیریت مسجد، اخیرا در مدارس علمیه جدی گرفته شده که تشکیل ستاد راهبری مساجد در مرکز مدیریت در همین راستا بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین اسکندری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تشکیل ستاد راهبری مساجد در مرکز مدیریت حوزه های علمیه گامی بلند در توجه بیشتر به مساجد از سوی حوزویان است، اظهار کرد: الحمدالله اقداماتی که برای تقویت جایگاه مساجد در کشور از سوی این مرکز اتخاذ شده، بسیار موثر بوده است.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: تربیت طلبه برای مدیریت مسجد، اخیرا در مدارس علمیه جدی گرفته شده که از نتایج تشکیل ستاد راهبری مساجد در مرکز مدیریت و سایر اقدامات مشابه در همین راستا بوده است.

 

وی اضافه کرد: طلبه نباید وقتی با مسجد روبر می شود خالی الذهن باشد بلکه باید با انبوهی از دانش و مهارت این مسئولیت که به نظر من مهم ترین مسئولیت یک حوزوی است را بپذیرد.

 

اسکندری ادامه داد: بهترین کار برای تربیت مساجد در حوزه های علمیه، سپردن این کار به مدارس سفیران هدایت است زیرا این مدارس، برای تربیت کادر برای نظام جمهوری اسلامی تاسیس شدند، وگرنه نمی توان از سایر مدارس توقع داشت که در زمینه تربیت امام جماعت، متمرکز شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان تبلیغات و مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه های علمیه تفاهم نامه ای منعقد شود که جذب امام جماعت، به صورت مشخص و از طریق کانالی مخصوص صورت گیرد.

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/eue

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری