چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۸
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۱۷
گزارشگر : حجت الله ذاکر
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

مساجد باید قلب تپنده محلات باشند

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور: مساجد را قلب تپنده محلات دانست و بر داشتن مساجد تراز اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، حجت الاسلام حاج علی اکبری در گردهمایی ائمه جماعت مساجد و روحانیون مساجد باید قلب تپنده محلات باشندمرکز استان گفت: علما، محققان و طلبه‌های جوان موضوع مسجد محوری را از ابعاد گوناگون در دستور کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه شهر بیرجند از گذشته تاکنون به مرکز علم ، فرهنگ و ابتکارات در موضوعات فکری شناخته می‌شود افزود: باید عالمان دینی، الگو سازی و تولید نمونه‌های فاخر از مساجد خراسان جنوبی آغاز کنند تا برای استان‌های دیگر الگو شود.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم نبود هیچ مسجد سکولار در کشور گفت: بسیاری از مساجد کشور با مساجد تراز اسلامی هنوز فاصله دارند.
امروز با حضور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خطبه تغییر مصلی المهدی بیرجند به مسجد خوانده شد و این مصلی به مسجد تبدیل شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: مسجد محوری در محله مهم است و مسجد باید انقلابی باشد تا در آن سربازانی فداکار و مجاهد تربیت شود.

حجت الاسلام شاه بیکی با بیان اینکه مجموعه زمین این مصلی ۱۱ هکتار و شبستان آن ۱۰ هزار متر است افزود: طرح جامع مصلی نیاز به همت دارد تا هم بدهی‌ها پرداخت شود و هم این محل به درآمدزایی برسد که نیاز به همت ویژه استانداری و مسئولان استانی دارد.

وی از خیران خواست برای توسعه و تکمیل این مکان مشارکت کنند.

https://www.masjed.ir/u/eu9

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: