دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۲۸
گزارشگر : حجت الله ذاکر
امام جماعت مسجد المتقین:

جلوه‌ی تعهد انقلابی در سوگواره هنری اربعین

حجت‌الاسلام منطقی گفت: خلاقیت و تعهد انقلابی و انگیزه بالای بچه‌ها و فعالان مسجدی در برگزاری سوگواره هنری اربعین و توسعه آن طی چهار دوره از برگزاری آن، جلوه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین منطقی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه سوگواره هنری اربعین نمونه ای موفق از کار مساجد در عرصه ملی و بین المللی است، اظهار کرد: خلاقیت و تعهد انقلابی و انگیزه مندی بچه ها و فعالان مسجدی در برگزاری سوگواره هنری اربعین و توسعه آن طی چهار دوره از برگزاری آن، جلوه کرده است.

امام جماعت مسجد المتقین (واقع در محله صدر تهران) افزود: این سوگواره در دوره اول توسط چند جوان علاقمند این مسجد به توسعه فرهنگ اربعین حسینی و خدمت به حضرت امام حسین (ع) آغاز شد و الحمدالله هر سال توسعه و میزان مشارکت و استقبال مردم از آن افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا در ابتدا می توانست در برگزاری سوگواره هنری اربعین خللی ایجاد کند که به همت اعضای خلاق و فعال دبیرخانه این سوگواره، این محدودیت نیز نتوانست مانعی جدی ایجاد کند و ان شاءالله از دوره های آینده، چند تن از مجریان این سوگواره، در راهیپمایی اربعین در کشور عراق شرکت می کنند تا موجب افزایش کیفیت این برنامه شود.

منطقی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در برگزاری سوگواره هنری اربعین، اداره مردمی آن است به طوری که وابستگی دولتی و دستگاهی پیدا نکند. البته همکاری با دستگاه ها خوب است به ویژه در زمینه تبلیغ این کار قشنگ، ولی رویکرد ما حفظ مردمی بودن این سوگواره هنری است. همه برنامه های مشابه با سوگواره اربعین باید کاملا مردم محور باشند و از ظرفیت دولتی فقط برای ترویج و تبلیغ استفاده کنند.

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/ev7

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: