چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۴۵
گزارشگر : حجت الله ذاکر
امام جمعه موقت تهران:

دولت سیزدهم مساجد را احیاء کند

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه شهدا رسالت جهادی و سیاسی خود را در مسجد آموختند، گفت: امیدواریم دولت جدید و اعضای آن کمک کنند تا سنت بازگشت به مسجد کلید بخورد و مساجد ما رونق دوره انقلاب را مجدد پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه قرآن کریم از مسجد تجلیل می کند، اظهار کرد: مسجد وضع و بنایش بر این بوده که پایگاهی برای موحدان باشد و مردم با اجتماع در آن، روحیه اخوت‌شان تقویت شده و از فردگرایی خارج شوند. مسجد باید برای شناسایی فقرا و رفع مشکلات آنها برنامه داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: مساجد ما انصافا از نظر ترویج روحیه انقلابی‌گری موفق هستند و آن همه شهید در دوران دفاع مقدس، همه تربیت مسجدی داشتند. شهدا در مسجد وظیفه سیاسی و جهادی خود را یاد گرفتند.

وی اضافه کرد: مسجد افراد محله و جوانان و مسئولان محله را می تواند کنار هم قرار دهد و یک قدرت گره گشا ایجاد کند. مسجد، خانه خود خدا است. خدا مساجد را به عنوان پناهگاهی قرار داد که مردم بیایند و به او پناه ببرند.

صدیقی ادامه داد: مسجد برای مردم است و باید امام جماعت، مردمی بودن مسجد را در اولویت قرار دهد. برای جذب جوانان باید جاذبه مساجد افزایش یابد. هم هنر باشد، هم کمک به امور درسی در مساجد باشد و الحمدالله برخی از مساجد این ویژگی ها را دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت جدید و اعضای آن کمک کنند تا سنت بازگشت به مسجد کلید بخورد و مساجد ما رونق دوره انقلاب را مجدد پیدا کنند.

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/ewh

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: