سه شنبه / ۲ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۲
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۹۲
گزارشگر : حجت الله ذاکر
حجت‌الاسلام تویسرکانی:

تفکر جدایی بسیج از مسجد، ضدارزش است

مسئول نمایندگی‌ ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: همان مقدار که تفکر جدا کردن بسیج از سپاه تفکر منحط است، تفکر جدایی بسیج از مسجد هم ضدارزشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در مراسم رونمایی از رهنامه محلات اسلامی که صبح امروز (دوشنبه) در سالن ۵ آذر بسیج برگزار شد، اظهار داشت: آن چیزی که از قرآن و روایات و سیره ائمه می‌فهمیم این است که نقطه شروع، مسجد است و لذا بدون مسجد طراز انقلاب موفق به تمدن‌سازی و خودسازی نخواهد شد. براین اساس هر عاملی که مسجد را تضعیف کند، ضدارزش محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: حدود ۸۰ هزار مسجد در ایران داریم که متاسفانه تعدادی از این مساجد تعطیل و نیمه تعطیل هستند و این در حالی است که اگر قرار بر خودسازی باشد، این خودسازی در مراکز دیگر صورت نمی‌گیرد چون مسجد اساس و سنگر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: همان مقدار که تفکر جدا کردن بسیج از سپاه تفکر منحط است، تفکر جدایی بسیج از مسجد هم ضدارزشی است. برای اینکه بسیج متولد مساجد و فرزند مسجد است، مسجد باید مرکز تمدن‌سازی و خودسازی باشد.

وی اضافه کرد: محله اسلامی، محله‌ای است که در آن فرهنگ قرآن حاکم باشد و لذا اگر می‌خواهیم در محله‌ای اسلام را زنده کنیم، باید به سراغ قرآن برویم اما متاسفانه قرآن در حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، مساجد، آموزش و پرورش مهجور است.

تویسرکانی تصریح کرد: قرآن نرم‌افزار تمدن اسلامی است و به همین جهت چنانچه هر کس دنبال تحقق اسلامی است، باید پیوند عمیقی با قرآن در درون خود ایجاد کند. اگر می‌خواهیم قرآن در جامعه فرهنگ قالب باشد، باید محور بر اساس ولایت باشد.

میرمحمدیان: مساجد باید احیا شوند

در ادامه حجت الاسلام میرمحمدیان، رئیس بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که در سازماندهی‌های قبلی داشتیم این است که سازماندهی‌های ما مدرن بود. لذا ثمره‌ای که در مراکز فرهنگی به واسطه این نوع از سازماندهی‌ها دیدیم، این بود که بعد از مدتی زیر ساخت‌های تمدنی به خطر افتادند. اگر مساجد ضعیف شدند به دلیل آن است که سازماندهی‌های محله محور ضعیف شدند، در حالی که مسجد تحقق ولایت طولی و عرضی است.

رئیس بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در طول تاریخ به بهانه‌های مختلف مردم در هر کشوری پای کار موضوعات گوناگون آمده‌اند، مانند صدام که مردم کشورش را به زور به جنگ با ایران می‌آورد. یعنی هیچکس بدون حضور مردم نمی‌تواند کاری را پیش ببرد.

وی تاکید کرد: پس چنانچه مدل امامت و ولایت را به درستی در محله‌ها اجرا نکنیم، ممکن است به نتیجه مقصود نرسیم. ما بنا داریم در حکمرانی محله محور، مدل امامت ولایت را گسترش دهیم که در این راستا مساجد باید احیا شوند.

https://www.masjed.ir/u/f12

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: