یکشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۸
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۸۰۸
گزارشگر : حجت الله ذاکر
آیت‌الله مجدهاشمی:

مساجد همیشه پیشتاز بوده‌اند

یک استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: مساجد زمانی در مبارزه با شاه، زمانی در دفاع از وطن و بعدها در دفاع از حریم اهل بیت(ع) و اکنون نیز در مقابله با ویروس کرونا پیشتاز هستند و در همه این مراحل شهید و جانباز تقدیم اسلام و ایران کرده‌اند.

آیت الله «سید علی اصغر مجد هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد هم پیش و هم پس از پیروزی انقلاب اسلامی هدایت کنندگان مردم به مبارزه علیه استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده اند، اظهار کرد: دقیقا به خاطر دارم که مساجد در شهر تهران با محوریت ائمه جماعات به مرکز مبارزه علیه رژیم تازه تاسیس غاصب صهیونیستی و حامیانش یعنی آمریکا و انگلیس تبدیل شده بودند.

 

این استاد خارج فقه حوزه علمیه تهران افزود: مساجد با توزیع و تکثیر اعلامیه های امام خمینی (ره) نیز نقش خود در مبارزه با رژیم وابسته به آمریکا یعنی پهلوی ملعون را به خوبی ایفا کردند و اکنون نیز در خط مقدم انقلاب اسلامی قرار دارند.

 

وی اضافه کرد: در بحبوحه فعالیت های انقلابی مردم ایران در تابستان 57 و درست چند روز پس از اینکه نمازگزاران در روز عید فطر به رهبری شهید آیت الله مفتح در قیطریه تظاهرات برپا کردند و به یک مجلس نیز در حسینیه آیت الله علوی بروجردی در منطقه منیریه دعوت شدیم. مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ جواد مناقبی که از معروف ترین منبری های تهران بود، سخنرانی و در عین خطابه خود اشاره ای هم به آن تظاهرات کرد.

 

آیت الله مجدهاشمی تاکید کرد: این اشاره با انتقاد اهالی مسجد حضرت امام حسن عسکری (ع) جنوب غرب تهران روبرو شد و پس از این من به عنوان امام جماعت جوان آن مسجد صراحتا به سخنرانی آقای مناقبی اعتراض کردم، شعارهای تندی علیه رژیم فاسد پهلوی، آمریکا و رژیم صهیونیستی در دفاع از امام خمینی (ره) سر دادند. حقیقت این گونه است که مسجدی ها همیشه در خط مقدم مبارزه با دشمنان دین قرار دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: ممساجد زمانی در مبارزه با شاه، زمانی در دفاع از وطن و بعدها در دفاع از حریم اهل بیت(ع) و اکنون نیز در مقابله با ویروس کرونا پیشتاز هستند و در همه این مراحل شهید و جانباز تقدیم اسلام و ایران کرده‌اند. مسجدی ها باور دارند که دفاع از نظام جمهوری اسلامی بزرگترین ضربه را به استکبار جهانی می زند به همین خاطر حتی از جان و مال و فرزندان خود برای دفاع از انقلاب اسلامی دریغ نمی کنند.

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/f30

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری