چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۹۰۴
گزارشگر : حجت الله ذاکر
پیام حضرت‌آیت‌الله نوری همدانی

به گردهمایی مجازی ائمه جماعات، مبلغین و فضلای حوزه علمیه

حضرت آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی در پیام خود با بیان اینکه مکتب حضرت فاطمه«سلام الله علیها» مجاهد پرور است، فرمودند: همگان دیدند حاج قاسم سلیمانی، محصول فرهنگ فاطمی بود که در ولایت پذیری برجسته، در استکبار ستیزی ممتاز و در تواضع و فروتنی مقابل محرومان نمونه بود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ همایش مجازی ائمه جماعات استان تهران، در آستانه‌ی شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) با قرائت پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله ‌العظمی نوری همدانی، بعد از ظهر سه‌شنبه هفتم دیماه برگزار شد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله ‌العظمی نوری همدانی(دامت‌برکاتة) در پیام خود به گردهمایی ائمه جماعات استان تهران و مجمع طلاب و فضلای حوزه علیمه، به مناسبت ایام فاطمیه و بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) به جایگاه والای حضرت فاطمة‌الزهرا و تبیین فضائل مکتب ایشان پرداختند و شهید سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) را محصول این مکتب معرفی کردند. 

متن پیام آیت‌الله نوری همدانی(دامت‌برکاتة) که توسط حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدابراهیم رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد قرائت شد، به شرح زیر است.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

«اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ»

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم که با حضور شخصیت‌های محترم و مبلغان معظم برگزار می‌گردد و تسلیت ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه «سلام الله علیها» و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهداء خصوصاً ایام شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی «رحمة الله علیه»

ایام فاطمیه یک ایام ویژه‌ای در فرهنگ مسلمانان است بانویی که تجلّی صفات عالیه بوده است. شخصیتی که تمام عالم به واسطه وجود مبارک او خلق گردید زیرا پیامبر «صلی الله علیه وآله وسلم» فرمود این عالم به برکت و وجود اهلبیت «علیهم السلام» آفریده شده است «لَوُلا نَحْنُ ما خَلَقَ اللّه آدَمَ علیه السلام وَ لا حَوّاءِ وَ لا الجَنَّةُ وَ لا النّار؛ وَ لا السَّمَاءَ وَ لا الأرضَ»

حضرت فاطمه «سلام الله علیها» شخصیتی است که عصاره عالم هستی است. خاتم پیامبران وقتی او را می‌دید به استقبالش می‌رفت، او را در آغوش می‌گرفت و بوسه بر دست او می‌زد و ‌می‌فرمود بوی بهشت را از وجود فاطمه استشمام می‌کنم. حضرت زهرا «سلام الله علیها»از اهلبیتی است که پیامبر«صلی الله علیه وآله وسلم» فرمود همه چیز عالم در محبت و اطاعت آنهاست.

«انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً: کتاب الله فیه‌الهدی والنور حبل ممدود من السماء الی الارض وعترتی اهل بیتی وان اللطیف الخبیر قد اخبرنی‌انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض وانظروا کیف تخلفونی فیهما»

چون اهل بیت پیامبر «صلی الله علیه وآله وسلم»متصل به خدا هستند، حضرت فاطمه «سلام الله علیها»بانویی است که «سیدة نساء العالمین و بضعة الرسول» می‌باشد.

زهرای مرضیه دارای مقامی است که « إِنَّ اللَّهَ لَیَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَةَ وَ یَرْضَی لِرِضَاهَا» در شأن او صادر شده است. حقیقتاً چه می‌شود درباره این بانوی بزرگ گفت.

حضرت فاطمه«سلام الله علیها» یک تاریخ پردرد است، فاطمیه عاشورا است، فاطمیه غدیر را در خود دارد، فاطمیه بشارت حضرت مهدی «عجل الله تعالی فرجه الشریف» را دارد، فاطمیه معرف فریضه جهاد است، فاطمیه مبارزه با ظلم و ستم است، فاطمیه یعنی اقامه عدالت، فاطمیه یعنی سازش ناپذیری.

بر این اساس باید این فاطمیه را پررنگ داشت، مجالس در همه‌جا با در نظر گرفتن شرایط کرونا اقامه شود و مبلغان محترم حقایق فاطمیه را بیان کنند، مهمترین بحث و منبعی که در این ایام مورد استفاده باید قرار بگیرد خطبه حضرت است، خطبه فدکیه که دایرة المعارف بزرگی برای زندگی بشر است و باید بدانیم فاطمیه میراث گران‌سنگ حضرات معصومین «علیهم السلام» است.

این ایام مبلغان محترم باید با در نظر گرفتن مصالح اسلام حقایق را بیان کنند و یکی از راه‌های بیان حقایق نقل مناظراتی است که در طول تاریخ انجام شده و حقانیت اهلبیت «علیهم‌السلام» ذکر شده است. این مکتب یعنی مکتب فاطمی مجاهد پرور است مجاهدانی همانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، همگان دیدند که محصول فرهنگ فاطمی چه کرد. در ولایت پذیری برجسته، در استکبار ستیزی ممتاز، در تواضع و فروتنی مقابل محرومان نمونه و در دفاع از حریم اهلبیت «علیهم السلام» یک الگو بود و عاشق و دلباخته حضرت فاطمه «سلام الله علیها»بود و پیوسته با توسل به آن بانو سنگرهای مختلف را فتح کرد و لازم است در این ایام که به نام آن حضرت می‌باشد در مجالس، یاد حاج قاسم عزیز و همه شهدای بزرگوار را زنده نگه دارند.

در پایان از برگزارکنندگان این جلسه با شکوه خصوصاً دفتر تبلیغات حوزه علیمه قم و بنیاد شهید سلیمانی تشکر نمایم و توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

حسین نوری همدانی
ششم دی‌‌ماه ۱۴۰۰

https://www.masjed.ir/u/feb

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: