چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۹۰۵
گزارشگر : حجت الله ذاکر
آیت‌الله سیدجعفر شبیری زنجانی:

مسجد تراز ملجا همه‌ی اهل محل است

امام جماعت مسجد باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه مسجد در تراز اسلامی، باید مامن و ملجا همه اهالی یک محله باشد، گفت: مساجد برای افزایش کیفیت زندگی افراد برنامه کامل و چندجانبه‌نگر داشته باشند و مسجد را صرفا به عنوان مرکز حل مسئله نبینند.

آیت الله «سید جعفر شبیری زنجانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد در تراز اسلامی، باید مامن و ملجا همه اهالی یک محله باشد، اظهار کرد: منظور از همه، این است که حتی کسی که به هر دلیلی در طول عمر خود به مسجد نرفته است، احساس کند برای افزایش نشاط روحی و معنوی اش می تواند به مسجد بیاید.

امام جماعت مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) (واقع در تهران، صادقیه، خیابان سازمان آب، کوچه هشتم شمالی، کوچه یکم غربی) افزود: برخی مدام می گویند باید مسجد محلی برای حل مشکلات مردم باشد، بله این حرف، درست است ولی مسجد باید برنامه ای برای ارتقای کیفیت زندگی افراد در حالت عادی داشته باشد و لازم نیست حتما به گونه ای برنامه ریزی شود که فقط وقتی افراد، مشکل دارند به مسجد مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: فضای مساجد باید موجب افزایش روحیه و انگیزه و شادابی و نشاط روحی و معنوی افراد باشد و این موضوعی است که در جامعه ما تقریبا فراموش شده است؛ همانطور که جلسات اخلاق اسلامی هر روز در تهران کمتر از گذشته برگزار می شود که از پیامدهای آن افزایش برخی ناهنجاری های اخلاقی در سطح جامعه است.

آیت الله شبیری زنجانی ادامه داد: جلسات اخلاق و افزایش روحیه نشاط معنوی باید به صورت کامل و با یک برنامه ریزی مشخص و البته با حضور استادان باسواد و آراسته به فضایل اخلاقی، در مساجد برگزار شود این درحالی است که وقتی برنامه هفتگی مساجد را نگاه می کنیم، جلسه ای تحت عنوان کلاس اخلاق در آن دیده نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مساجد باید مرکز مدیریت جامعه و محور محله باشد و این فقط در صورتی عملیاتی می شود که نگاه ائمه جماعات و کارگزاران مساجد تغییر کند و از نگاه حل مسئله داشتن به مسجد، به نگاه جامع تر و چند جانبه تر تغییر یابد.

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/fec

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: