دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۴
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۹۱۲
گزارشگر : حجت الله ذاکر
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

شهید سلیمانی پرورش یافته مسجد بود

لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مسجد محلی برای شکل‌گیری نفوذ معنوی مؤمنان است، گفت: سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب مسجد بود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد سردار سلیمانی که در مسجد الرسول(ص) خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: مسجد الرسول(ص) منطقه پشته در زمان جنگ تحمیلی در فعالیت‌های جهادی، دینی، فرهنگی و ایمانی نامی شناخته شده بوده و کارنامه درخشانی دارد

وی با اشاره به اینکه مسجد الرسول(ص) منطقه پشته در دوران دوران دفاع مقدس جوانان مؤمن انقلابی را تربیت کرد و امروز نیز فعالیت مؤثری دارد، ادامه داد: حضور جوانان مؤمن انقلابی و معنویت‌گرا باعث رونق مسجد و محور مسجد امام جماعت است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه هیئت‌امنا، کانون‌های فرهنگی و هنری و بسیج باید حول امام جماعت باعث پویایی مسجد شوند، خاطرنشان کرد: اولین مسجد در اسلام با نام قبا و با هدف محل اجتماع مؤمنان بنا شد کمااینکه مسجد محلی است که آنجا نفوس معنوی مؤمنان و جوانان ما ساخته و پرداخته شود و معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی از درون مسجد شکل می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: کسانی مانند سردار سلیمانی پرورش‌یافته مکتب مسجد بودند و نفوس معنوی آنان در مسجد پرورش یافته و بعد از آن تحت عنوان دفاع مقدس به کمال و رشد معنوی نائل آمد.

وی با اشاره به اینکه عزت و اقتدار سردار سلیمانی و در سایه اطاعت از فرامین امامین انقلاب حاصل شد، تجلیل از سردار سلیمانی را تجلیل و تکریم تمام شهدا دانست و افزود: سردار سلیمانی در مکتب شهدا و دفاع مقدس رشد یافت.

شاهرخی با تاکید بر اینکه مردم لرستان هم آرمان‌های اسلامی را می‌شناسند هم به آنان علاقه نشان می‌دهند، ادامه داد: مردم لرستان در راه آرمان‌های انقلاب ثابت‌قدم هستند و سند آن شهدا و جانبازانی است که در راه انقلاب تقدیم کرده‌اند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه در بیانی از رسول خدا(ص) آمده است که فاطمه(ص) پاره تن من است هر پدری فرزند خود را پاره تن می‌داند، اظهار کرد: فاطمه الگویی از نبی مکرم اسلام است غیر از برجستگی‌ هایی که مختص نبی مکرم اسلام است.

وی با اشاره به اینکه فاطمه‌صدیقه بزرگ خداوند است و تمام انبیا از عالم تا خاتم در کلاس درس فاطمه‌شناسی حضور یافته‌اند، اضافه کرد: در بیانی از محمدباقر(ع) آمده است که هیچ نبی و رسولی به منزلت والا نائل نشد مگر اینکه به فضیلت فاطمه(ص) اقرار کرد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه وقتی محشر برپا می‌شود صدا به صدا نمی‌رسد و همه از هم گریزان هستند، اضافه کرد: با ورود فاطمه(س) به محشر سکوت همه‌جا را فرا می‌گیرد. خداوند به فاطمه(س) می‌فرماید: حاجتت را بگو، عرض می‌کند خدایا حسن(ع) و حسین(ع) را به من نشان بده و آنجاست که امام حسن(ع) با تن مسموم و امام حسین(ع) با تن بی‌سر وارد می‌شود. فاطمه عرض می‌کند فرزندان من چه کرده‌اند و خداوند به لهیب جهنم دستور می‌دهد نسل قاتلین شهدای کربلا را بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در روز محشر دخت نبی مکرم اسلام از احوال شیعبان می‌پرسد و نگران شیعیان و محبان شیعیان است و بعد از آن به دستور خداوند فاطمه(س) و شیعیان فاطمه وارد بر بهشت می‌شود، ادامه داد: فاطمه(س) با این جایگاه برای دفاع از ولایت شهید می‌شود، بین در و دیوار به او صدمه زده و پهلویش را شکستند و فرزندی که در راه داشت را شهید کردند.

انتهای پیام

https://www.masjed.ir/u/ff5

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: