شنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۹۲۲
گزارشگر : حجت الله ذاکر
همزمان با سالروز فاطمة‌الزهرا برگزار شد

اجتماع فاطمی مسجدی‌ها در جنوب تهران

اجتماع فاطمی مسجدی‌ها در جنوب تهران در حالی برگزار شد که تشییع نمادین حضرت زهرا (س)، توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم میان محرومان و اطعام عزاداران از بخش‌های آن بود.

 به گزارش خبرنگار گروه  مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، اهالی مساجد محمدیه، روحانی، مهدیه، صاحب جمع، نور، طوس، حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام، بقیه الله علیه الاسلام، صدریه، فاطمه زهرا (س) و الحسین علیه السلام و ده ها هیئت مذهبی در جنوب شهر تهران، از ساعت ۹ صبح و از مقابل مساجد و حسینیه هایشان، خود را به میدان خراسان رساندند.

 

حدود بیست طلبه در این میدان، در قامت خادمان فاطمی(س)، پلاستیک برای نهادن کفش، و ماسک بر قرار دادن به صورت، به دست سوگواران فاطمی دادند. حجت الاسلام سید محمد علم الهی که پس از درگذشت پدرش، امسال برای اولین بار بود که در اجتماع فاطمی مسجد ها در میدان خراسان شرکت می کرد، گفت: مهم ترین و ماندگارترین صحنه این اجتماع همین است که طلاب به عنوان کفش‌دار به مردم خدمت می کنند. همه ما طلاب، خود را خادمان دین و قرآن و اهل بیت علیهم السلام و کردم می دانیم.

 

حدود ساعت ده صبح، تقریبا تمام صندلی های قرار داده شده در محل این اجتماع، پر شدند و دقایقی بعد، آیاتی از قرآن تلاوت شد.

 

 سپس، حجت الاسلام محمدی مهدی عادلی، سخنرانی و اظهار کرد: حضور حدود پنج هزار نفر در شرایط شیوع ویروس کرونا، در اجتماع فاطمیون، بسیار مهم و حاوی پیام زیادی است به ویژه اینکه این اجتماع کاملا مردمی برگزار می شود وابسته به هیچ سازمانی نیست.

 

در ادامه سپس سه مداح اهل بیت علیهم السلام، یک به یک و هر کدام حدود، ۱۰ دقیقه شعرخوانی و روضه خوانی کرد. حدود ساعت یازده، مراسم به اوج خود رسید، آنجا که چند تن از خادمان آستان قدس رضوی (ع) تشییع نمادین پیکر مادر سادات علیه الاسلام را انجام دادند، اشک ها از گوشه چشمان مردم، سرازیر شده بود و دست ها برای دعا بالا رفته بودند.

جمعی از ائمه جماعات و طلاب، در ادامه این مراسم، در حالی که پرچم های سبز و سیاه در دست داشتند و سربند مزین به تصاویر شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بر پیشانی داشتند، دور تابوت حلقه زدندند و آن را بر دوش نهادند و از محل مراسم خارج کردند.

 

هر سال یک نفر از اینه جماعات مساجدی که در برگزاری اجتماع فاطمی مشارکت دارند، در پایان مراسم، سخنرانی کوتاهی می کند که امسال نوبت به حجت الاسلام جواد طوبایی، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام رسید.

 

وی اظهار کرد: هماهنگی برای برگزاری این اجتماع از حدود دو ماه پیش آغاز شد و همه اهالی مساجد و هیئت های مذهبی، افتخار می کنند که در خدمت برگزاری عاشورایی فاطمیه هستند. سپس با دعای وی مراسم، تمام شد.

 

البته به گفته حسن آل ابراهیم از روحانیون فعال در برگزاری این اجتماع، پس از پایان این مراسم، ابتدا ۱۰ هزار پرس غذا میان آن دسته از سوگوارانی که قصد حضور در نماز جماعت را ندارند، توزیع شد و پس از اتمام این کار با رعایت کامل اصول بهداشتی و در کمترین زمان ممکن، اذان ظهر پخش و نماز جماعت به امامت حجت الاسلام مرتضی محمدی قاین آبادی اقامه شد.

 

اقدام بعدی، رساندن هزار بسته ارزاق به دست نیازمندان بود که حدود صد بسیجی مسجدی یا همراهی ۱۰ طلبه جوان، این کار را در سطح محلات هرندی، شوش، ری، قیام، مولوی، خاوران و انبار گندم انجام دادند.

 

به گزارش شبستان، تصاویر شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرماندهان جبهه مقاومت اسلامی از میدان خراسان تا میدان شوش دیده می شد. ضمن اینکه هم سخنران و هم مداحان و هم امام جماعت دعاگوی مراسم، به ذکر خدمات این دو شهید پرداختند. همچنین به گفته حجت الاسلام سید مجتبی بدری، حدود هزار سربند مزین  به نام و تصویر این دو شهید مدافع حرم، میان مردم توزیع شده بود.

 

نکته دیگر اینکه، حدود پنج هزار پرس از غذای گرم توسط بسیجیان، به محل مساجد مشارکت کننده در برگزاری اجتماع فاطمی ارسال شد تا پس از اقامه نماز در این مساجد و احتمالا برگزاری مجلس روصه، میان نمازگزاران توزیع شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، با اتمام این مراسم باشکوه و مسجدی و مردمی، حدود صد تن، شروع به ضد عفونی و تمیز کردن محل مراسم از میدان خراسان تا میدان شوش کردند.

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/fg9

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن