شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۹۳۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
آیت الله العظمی مکارم در اجلاسیه جامعه مدرسین:

مساجد باید مراکزی برای نشر معارف اسلام باشد

مردم در مساجد تعلیمات را فرا می گرفتند و سپس در اختیار دیگران قرار می دادند، بنابراین مساجد باید زنده نگاه داشته شود، معارف اسلام برای همگان در همه سنین گفته شود، مساجد باید مراکزی برای نشر معارف اسلام باشد و این مساله باعث تقویت ارکان انقلاب می شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی تصویری به دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، با تقدیر از تشکیل چنین ابتکاری، بر لزوم اهتمام همگان به این قبیل برنامه‌ها که ثمرات فراوانی را به دنبال دارد تاکید کردند.

ایشان با بیان چند نکته مهم، ابتدا به نقش مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره کردند و گفتند: مردم در مساجد تعلیمات را فرا می‌گرفتند و سپس در اختیار دیگران قرار می‌دادند، بنابراین مساجد باید زنده نگاه داشته شود، معارف اسلام برای همگان در همه سنین گفته شود، مساجد باید مراکزی برای نشر معارف اسلام باشد و این مساله باعث تقویت ارکان انقلاب می‌شود.

معظم‌له بر لزوم حراست و پاسداری از این سرمایه ارزشمند، به نقش علمای اسلام در حمایت از محرومان و فقرا اشاره کرده و تاکید کردند: اخیراً در کنار مساجد صندوق‌های قرض‌الحسنه و درمانگاه احداث می‌کنند، این کار بسیار عاقلانه‌ای است که باعث ایجاد جاذبه و گرایش بیش از پیش نسل جوان به مساجد می‌شود.

ایشان با اشاره به برگزاری کنگره نقش شیعه در پیدایش و پیشرفت علوم اسلامی در چند سال قبل به همت دفترشان، تصریح کردند: بحمدالله این کنگره ثمرات بسیار خوبی به همراه داشت، پنجاه جلد کتاب محصول کنگره در دسترس قرار گرفت، که عصاره آن در هفده جلد به چاپ رسید و در اختیار کتابخانه های مساجد و دیگر کتابخانه ها قرار گرفت؛ متعصبین تلاش می‌کردند تا اینها را مخفی کنند.

این مرجع تقلید بیان داشتند: امیدوارم روی این مساله هم کار کنید و بویژه عزیزان دانشجو باید از این نقش به خوبی آگاه شوند و شما عزیزان در اجلاسیه می‌توانید روی این مساله هم تمرکز و توجه داشته باشید، بنده گرچه نتوانستم در جلسه حضور پیدا کنم اما معتقدم این اجلاسیه نقش مؤثری در انقلاب و پیشرفت اسلام و تشیع دارد، از صمیم دل برای موفقیت همه شما عزیزان دعا می‌کنم.

https://www.masjed.ir/u/fhm

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: