سه شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۴
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۹۴۱
گزارشگر : جلال حیران نیا
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

مسجد حلقه وصل روحانیت با مردم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مسجد را حلقه وصل روحانیت با مردم و سرچشمه معارف اسلامی دانست و گفت: باید در کنار ارتقای فرهنگی و اقتصادی، مراقب فاصله مردم و نظام باشیم.

ایسنا/نماینده ولی‌فقیه در لرستان مسجد را حلقه وصل روحانیت با مردم و سرچشمه معارف اسلامی دانست و گفت: باید در کنار ارتقای فرهنگی و اقتصادی، مراقب فاصله مردم و نظام باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در دیدار روحانیون پایگاه‌های اجتماعی و روحانیون مستقر لرستان اظهار کرد: حضرت ام‌البنین(ع) چهار فرزند خود را در راه امام زمانش فدا می‌کند و مادران و همسران شهدا صبر و فداکاری را از این بانوی بزرگ اسلام درس گرفتند.

وی با بیان اینکه مسجد به‌عنوان پایگاه دینی، محل نشر معارف اسلامی و سرچشمه معارف اسلامی است که توسط امام جماعت رونق پیدا می‌کند، ادامه داد: مسجد حلقه وصل روحانیت با مردم است که در آن باید در کنار اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی، به حل مشکلات مردم منطقه کمک کند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه روحانیت باید اندوخته‌های علمی و معنوی که در حوزه علمیه آموخته‌ است را منتقل کند، تصریح کرد: اگر روحانیون توان انتقال اندوخته‌های حوزوی را نداشته یا خدایی ناکرده در اجرای برنامه‌های جذاب و تأثیرگذار کوتاهی کنند مساجد را به دست کسانی داده‌ایم که سرچشمه معارف اسلامی نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه برخی فرقه‌ها در برخی شهرها شعبه زده‌اند و جمعیت کثیری را به خودشان اختصاص داده‌اند، اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد که ما در مساجد آن‌چنان که شایسته بوده قوی عمل نکرده‌ایم یا در برنامه‌ها خلل وجود داشته است و نظام تعلیم و تربیتی که باید از درون مسجد شکل بگیرد، محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید مراقب ایجاد فاصله بین مردم و نظام باشیم، بیان کرد: اینکه در ۲۶ دی‌ماه سال ۵۷ شاه فرار کرد به این جهت بود که مردم و مسجد با هم متصل بودند و بین آنان با رژیم فاصله فراوانی وجود داشت.

شاهرخی بر لزوم فعال شدن برنامه‌های مساجد تأکید کرد و با اشاره به اینکه خوب شدن زندگی مردم بستگی به کارکرد مساجد دارد، افزود: ارتقا و پیشرفت فرهنگی و اقتصادی در هم تنیده شده است، اگر ارتقای فرهنگی و اقتصادی همراه هم نباشد، اکثریت در محرومیت و اقلیت در رفاه قرار می‌گیرند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه نهادهای مسجد باید همراه با مسجد باشند و هنر امام جماعت این است که نهادهای فعال در مسجد را حفظ کند، عنوان کرد: روحانیت و امام جماعت مسائل و مشکلات اهل محل را حل کنند.

انتهای پیام

https://www.masjed.ir/u/fig

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: