سه شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۵:۰۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۹۹۲
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
بنا بر مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا

برگزاری اعتکاف در شهرهای غیرقرمز، با شرایط خاص

ستاد ملی کرونا مصوب کرد که مراسم معنوی اعتکاف رجبیه، صرفاً در شهرهای غیرقرمز کرونایی با 20 درصد ظرفیت مساجد برگزار شود و رعایت مقررات بهداشتی و تزریق 3 دز باید صورت گیرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ، ستاد ملی کرونا روز گذشته دوشنبه ۱۸ بهمن‌ماه نشست خود را برای تصمیم‌گیری در خصوص رویدادهای پیش‌روی از جمله اعتکاف برگزار کرد که عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد در این جلسه، مصوب شد تا صرفاً در شهرهای غیرقرمز کرونایی با ۲۰ درصد ظرفیت مساجد برگزار شود و رعایت مقررات بهداشتی و تزریق ۳ دز باید صورت گیرد.

اعتکاف فرصتی برای شستشوی آلودگی‌های گناه، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح است. اعتکاف برجسته‌ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است. سنت اعتکاف از سالیان پیش تاکنون در بین مسلمانان وجود داشته است.

اعتکاف در لغت به معنای اقامت کردن و ماندن در جایی است اما در شرع اسلام، اعتکاف باید در مکانی مقدس برای تقرب جستن به خداوند صورت گیرد. اعتکاف در اصطلاح فقهی نوعی عبادت است که انسان سه روز یا بیشتر در مسجد مقیم شود وهر سه روز، روزه بگیرد و اعمال آن را انجام دهد.

ایام‌البیض رجبیه امسال مصادف با روزهای ۲۶ تا ۲۸ بهمن‌ماه است که بنابر مصوبه ستاد کرونا تنها در شهرهای غیرقرمز امکان برگزاری این مراسم معنوی وجود دارد.

در سال گذشته نیز ستاد ملی کرونا به دلیل شرایط کرونایی و همه‌گیری بالای این ویروس منحوس به طور کامل برگزاری مراسم اعتکاف را در کل کشور لغو کرد.
https://www.masjed.ir/u/fp1

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: