شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۲
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۹۹۵
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
ویژه ائمه جماعات استان تهران

نمایشگاه مسیر گام دوم انقلاب اسلامی افتتاح شد

نمایشگاه مسیر گام دوم انقلاب اسلامی، ویژه ائمه جماعات استان تهران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، آئین افتتاح نمایشگاه «مسیر گام دوم انقلاب اسلامی»(ویژه ائمه جماعات استان تهران) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین محمدابراهیم رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و ائمه جمعه شهرستان های استان تهران و مدیران نواحی هجده گانه مرکز رسیدگی به امور مساجد صبح روز 23 بهمن ماه 1400 همزمان با سومین سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، برگزار شد.

این نمایشگاه به همت معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، ویژه ائمه جماعات مساجد استان تهران برگزار می‌شود.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین احمد پرویزی معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: بسته های آموزشی تهیه شده که سرفصل های آن در نمایشگاه «مسیر» ارائه می‌شوند این قابلیت را دارند که هر مسجدی با هر ظرفیت بتواند از مطالب آن در جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی استفاده کند.

وی افزود: متاسفانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بنا به دلایل مختلف مورد مطالعه عمومی و حتی نخبگان قرار نگرفته است. «بسته آموزشی گام دوم انقلاب اسلامی» می تواند در ابعاد مختلف مطالب این بیانیه مهم را به اطلاع نمازگزاران و ارکان مسجد برساند.

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود بارها «جهاد تبیین» را مطرح نموده اند. «بسته آموزشی گام دوم انقلاب اسلامی» و همچنین نمایشگاه «مسیر» این قابلیت را دارد که «جهاد تبیین» در عرصه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به منصه ظهور و بروز برساند. امید است این کار تخصصی که ۸ ماه عملیاتی زمان برده، بتواند ما را به این هدف بزرگ برساند‌.

وی گفت: نمایشگاه «مسیر» برای ائمه جماعات مساجد محله محور از بیست و سوم بهمن ماه لغایت سوم اسفندماه سال جاری برقرار است.

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در سخنانی به نقش ائمه جماعات در جهاد تبیین پرداخت.

حجت الاسلام محمد علی متین وفا مدیر تولید محتوا و محصول معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص این نمایشگاه گفت: یک بسته آموزشی چند رسانه ای با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی در معاونت جذب و آموزش، تولید شده که امام جماعت می تواند با آموزش آن برای  مخاطبان خود در طول یک سال پیش رو برنامه داشته باشد.

وی افزود: هر کدام از این سرفصل ها ذیلِ خود چند ابزار دارند.  با استفاده از این ابزارها امام جماعت می تواند برای مخاطبان خود برنامه های مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال؛ مسابقه علمی، هسته خدمت‌رسانی و... از این دست هستند. همچنین ۱۰ اینفوگرافیک در قالب یک سی دی در بسته آموزشی قرار داده شده که امام جماعت می تواند مطالب و آن را در فضای مجازی بارگذاری نماید و یا به عنوان مثال بین دو نماز اینفوگرافیک های آن را شرح دهد.

مدیر تولید محتوا و محصول معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: بر اساس این سرفصل‌ها، ۱۰ نشریه دیواری نیز طراحی و تولید شده که امام محترم می توانند ایده های خود را به آن اضافه کند و یا آن را با همکاری بچه های مسجد برای نصب در تابلوی اعلانات آماده نماید.

وی در خصوص بسته آموزشی تولید شد گفت: این بسته که با نام بسته‌ی آموزشی گام دوم انقلاب اسلامی تولید شده، حاوی کتاب کار مسیر گام دوم انقلاب اسلامی ویژه ائمه جماعات استان تهران یک سی دی حاوی ۲۰ مقاله منبر، ۲۰ ایده فرهنگی، ۲۰ ایده تربیتی، ۲۰ معرفی‌فیلم، ۱۰ نشریه دیواری، ۱۰ اینفوگرافیک، ۱۰ ویدئوکست و دو بسته فلش کارت حاوی ۲۰ ایده فرهنگی و ۲۰ ایده تربیتی ناظر بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام متین وفا در خصوص ایده برگزاری نمایشگاه مسیر گام دوم انقلاب گفت: نمایشگاه «مسیر» در واقع به منظور آشنایی ائمه جماعت با محتوا و روش استفاده از «کتاب کار مسیر گام دوم انقلاب اسلامی» و ابزارهایی که همراه این کتاب وجود دارند، برپا شده است.

وی افزود: ائمه محترم جماعت می توانند با حضور در هر یک از غرفه ها با سرفصلهای «کتاب مسیر گام دوم انقلاب اسلامی»، نحوه ارائه آن آشنا شوند. این نمایشگاه از 23 بهمن تا 3 اسفند ماه سال جاری در «مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب مرکز رسیدگی به امور مساجد» ویژه ائمه جماعات استان تهران برگزار می شود.

 

https://www.masjed.ir/u/gtu
مسیر دوم 8
مسیر دوم 7
مسیر دوم 6
مسیر دوم 5
مسیر دوم 4
مسیر دوم 3
مسیر دوم 2

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: