چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۷۰۰۰
گزارشگر : جلال حیران نیا
از سوی شورای شهر تهران مصوب شد

الزام شهرداری به ارائه دستورالعمل توسعه مساجد

شهرداری تهران موظف شد تا دستورالعمل های خود در حوزه توسعه و تجهیز مدارس و کمک به ساخت و توسعه مساجد و اماکن مذهبی، را تا ۱۵ اسفندماه به شورای شهر ارائه دهد.

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، در جلسه امروز شورای شهر که به بررسی تبصره های لایحه بودجه 1401 شهرداری پرداخته شد، در جریان تبصره 18 این لایحه که طبق آن شهرداری تهران موظف شده که ردیف‌های اعتباری «کمک به ساخت و توسعه مساجد و اماکن مذهبی‌» و «حمایت از توسعه و تجهیز مدارس» و همچنین ردیف های ماموریت آموزش شهروندی را مطابق با دستورالعملی هزینه کند که تا پایان اردیبهشت ماه سال 1401 به تایید کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برساند، حبیب کاشانی در جایگاه خزانه دار شوری اسلامی شهر تهران بیان داشت: با آغاز سال جدید موضوعات متنوع فرهنگی را در پیش روی داریم که برای همه اینها باید هزینه کرد. کارها را به نوعی گرفتار و گیر نکنیم.

 

وی درباره کمک به مساجد و آموزش های شهروندی نیز انتقاد کرد و گفت: باید برای رسیدن دستور العمل فکر عاجلی کرد.

 

در ادامه مهدی چمران گفت: ضرورت دارد تا دستورالعمل های این بخش تا پایان سال به تصویب برسد.

 

اما نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بااشاره به اینکه قبل از سال جدید دستورالعمل هایی که در این سه حوزه وجود دارد باید از سوی شهرداری به تایید کمیسیون برسد.  اظهار داشت: حوزه فرهنگی و اجتماعی متفاوت با دیگر حوزه‌ها است و باید به این نکته توجه داشت که بودجه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به معنای برنامه نیست.

 

در ادامه لطف الله فروزنده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری بیان داشت: شورا شان قانون گذاری دارد و تهیه دستور العمل بر عهده شهرداری است. ما موظف هستیم در چارچوب هایی که شما مشخص می کنید دستور العمل بنویسیم.

 

همچنین احمد علوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال های سال است که روال بودجه فرهنگی در مدیریت شهری مشخص است و اعتبارات این حوزه متفاوت از دیگر بخش ها است. بودجه یعنی برنامه ولی در حوزه فرهنگی اینطور نیست و ما فقط به عناوین اعتبار می دهیم.

 

وی ادامه داد: اختیارات خودمان که طی 20 سال گذشته برای کمیسیون ها لحاظ می شد را چگونه می خواهیم حذف کنیم؟ این دستوروالعمل به پیشنهاد حوزه اجتماعی و تایید کمیسیون فرهنگی اجتماعی باید باشد.

 

همچنین چمران خاطر نشان کرد: شهرداری دستورالعمل ها را تایید کند و شما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی آن را تایید کنید. اگر بشود تا 15 اسفند مهلت دهیم تا دستورالعمل ها در این بخش تهیه شود و معاونت بتواند از اول فروردین اقدامات خود را آغاز کند.

 

مهدی عباسی نیز در خصوص این تبصره خواستار تایید دستورالعمل ها به صورت مشترک با کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شد.

 

بر این اساس طبق گفته رئیس شورای شهر تهران این تبصره با تایید دستورالعمل ها از سوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و شهرسازی قابلیت اجرا دارد و شهرداری می بایست تا 15 اسفند اقدام به ارائه دستورالعمل های خود به این دو کمیسیون کند.

 

گفتنی است این تبصره با تغییرات حاصله با  21 رای موافق به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/gva

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: