چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۸
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۷۰۰۲
گزارشگر : جلال حیران نیا
دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت:

مسجد آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: تبدیل شدن مسجد به محلی برای هم اندیشی، مودت و بیان درد و دل های جوانان، زمینه ای برای رفاقت جوانان با متولیان مسجد، طرح مشکلات، چاره اندیشی در راستای رفع آنها و کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود.

به گزارش ایرنا «حسن خانجانی موقر» روز سه شنبه در جمع شماری از ایثارگران و جانبازان شهر مریانج اظهار داشت: باید با اجرای طرح های ابتکاری پای جوانان را بیشتر به مسجد باز کرد.

وی افزود: مساجد می توانند محلی برای بیان درد و دل جوانان شود و همچنین می توان از این محل امن برای تفریح، ورزش و بازی های کامپیوتری برای کودکان و نوجوانان استفاده کرد.

دادستان همدان خاطرنشان کرد:  طراحی مسجد و ارائه برنامه های فرهنگی، دینی و قرآنی باید به گونه ای جذاب باشد که کودکان لحظات شیرین زندگی خود را در مسجد بسازند.

خانجانی موقر بیان کرد: می توان در مسجد برنامه های ویژه ای نظیر ورزش و بازی های کامپیوتری، تا بازآموزی و کمک رسانی به تحصیل دانش آموزان را متناسب با هر گروه سنی ارائه کرد. 

وی ادامه داد: در مساجد حتی می توان سبک زندگی اسلامی را با بهره گیری از تفکر اقتصاد مقاومتی پیاده کرد و جوانان را با مشاغل گوناگون آشنا کرد. 

دادستان همدان گفت: نباید با اخلاق های نامناسب و خشک، جوانان را نسبت به حضور در مسجد دلسرد کرد، همه نوجوانان و جوانان این شهر و دیار، فرزندان ما هستند و توجه به روحیات آنان برایمان ارزشمند است.

خانجانی موقر با بیان اینکه سبک زندگی امام علی(ع) چراغ پرنور هدایت برای جامعه بشریت است، اظهار داشت: اگر محب علی(ع) هستیم، باید مرام و منش آن مرد مردان به ویژه عدالت اجتماعی و مردم داری این امام همام در تمامی برنامه های زندگی ما وجود داشته باشد.

https://www.masjed.ir/u/gvd

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: