چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۴
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۷۰۰۵
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
امام جماعت مسجد محمدیه خبر داد

اجرای طرح هر شهروند یک درخت

حجت‌الاسلام و المسلمین میرشریفی گفت: گروه دوستداران محیط زیست مسجد محمدیه طرح هر شهروند یک درخت را با همکاری شهرداری منطقه هفت تهران اجرا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد میرشریفی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه گروه دوستداران محیط زیست در سال 1396 با عضویت چند استاد حوزه علمیه و دانشگاه در مسجد محمدیه (واقع در تهران، بزرگراه رسالت، خیابان دبستان) تشکیل شد، اظهار کرد: وظیفه هر مسلمانی حفظ محیط زیست و تلاش برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی است و این موضوع قطعا برای اهالی مساجد بیشتر نیز است.

 

امام جماعت مسجد محمدیه افزود: هدف این گروه، آموزش راه های حفظ محیط زیست به نماگزاران این مسجد و در مرحله بعد، به شهروندان ساکن در محله دبستان و در سومین مرحله، شهروندان ساکن در منطقه هفت تهران است. همچنین توزیع کیسه های زباله میان نمازگزاران نیز به صورت مستمر در این مسجد انجام می شود.

 

وی اضافه کرد: گروه دوستداران محیط زیست مسجد محمدیه بر همین اساس طرح هر شهروند یک درخت را با همکاری شهرداری منطقه هفت تهران در سطح وسیعی انجام می دهد و امیدواریم بتوانیم بیش از ۱۰ هزار نهال را طی یک ماه آینده به مردم تقدیم و آنان را به کاشت این نهال ها در محوطه باز و حیاط خانه های شان ترغیب کنیم.

 

میرشریفی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین استاد دانشگاه با حضور در مسجد محمدیه درباره جدیدترین روش های حفظ محیط زیست و لزوم جمع آوری پسماندها به صورت تفکیکی (خشک و تر) صحبت کردند و پایگاه بسیجی این مسجد نیز به گروه دوستداران محیط زیست مسجد محمدیه در تهیه کسیه های زباله به منظور توزیع میان نمازگزاران و مردم محله دبستان کمک می کند.

 

https://www.masjed.ir/u/gvk

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن