جمعه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۷۰۰۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

افتخارات انقلاب محصول مساجد است

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان این‌که انقلاب اسلامی و افتخارات دفاع مقدس محصول مساجد بوده است، گفت: اولین بنایی که بر روی کره زمین از نگاه وحیانی ساخته شده مسجد است و از اینجاست که می‌توان فهمید برای هر جامعه‌ای بعد معنوی بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌ پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین افتتاح مسجد حضرت علی اکبر (ع) جنگال راهبردی، ضمن تسلیت سالروز وفات جانسوز حضرت زینب (س) و با تشکر از دست اندرکاران ساخت این مسجد اظهار داشت: قیام حماسی امام حسین (ع) مایه حیات ابدی اسلام ناب شد و اگر این قیام نبود اسلام حقیقی به دست فراموشی سپرده می‌شد.

وی افزود: بعداز قیام امام حسین (ع) دشمن به دنبال تحریف عاشورا بود که حضرت زینب (س) با همه وجود وارد عرصه جهاد تبیین شد و به عنوان بزرگ پرچمدار جهاد تبیین در عصر امام حسین (ع) حقایق را برای همه مردم تبیین کرد و مانع تحریف نهضت عاشورا شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: همانطور که امام حسین (ع) الگوی ایثار، جهاد، شهادت و... است، حضرت زینب (س) نیز الگوی صبر، مقاومت و روشنگری در برابر جنگ نرم دشمن است.

وی گفت: رویکرد ما برای رونق بخشی به مساجد باید ضمن دعوت نمازگزاران، ارائه خدمت به آنان هم باشد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه مسجد به غیر از کارکرد عبادی کارکرد‌های دیگری از قبیل اجتماعی، سیاسی، تربیتی، آموزشی، معیشتی و... دارد تصریح کرد: اگر همه کارکرد‌های مسجد را اجرایی کنیم حضورمردم حداکثری و پر رونق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «مسجد سنگر است»، افزود: خاستگاه اکثر قریب به اتفاق شهدا، جانبازان و ایثارگران ایران اسلامی مسجد بوده است و چنانچه برنامه‍های مسجد هدفمند اجرا شود در آن امثال شهیدان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم پرورش خواهند یافت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این‌که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محصول مساجد بوده است، گفت: اولین بنایی که بر روی کره زمین از نگاه وحیانی ساخته شده مسجد است و از اینجاست که می‍توان فهمید برای هر جامعه‍ای بعد معنوی بسیار مهم و ضروری است.

وی در پایان با بیان این که توفیق مسجد سازی نشانه ایمان، اراده و اعتقاد بالای سازندگان آن است، برای همه دست‍اندرکاران ساخت مسجد آرزوی توفیق روزافزون الهی کرد.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/gwg

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: