یکشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۷
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۷۰۱۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جمعه بجنورد:

ایفای نقش مساجد در حوزه‌ اجتماعی و اقتصادی

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه مسجد باید محور امور باشد، گفت: باید تلاش کنیم مسجد در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… رونق یابد و به این صورت محل رجوع مردم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری عصر شنبه در دیدار با مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: مسجد باید در همه ابعاد محور قرار بگیرد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: باید تلاش کنیم مسجد در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… رونق یابد و به این صورت محل رجوع مردم شود.

وی افزود: برای این مسئله باید کارگزاران مساجد مهارت‌های مختلف را فرا گیرند تا بتوانند اقشار مختلف را کنار هم آورده و فعالیت‌های جدی و مؤثر انجام دهند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: مساجد تنها مکانی برای انجام فریضه عبادی نیستند و باید به مکانی برای تمامی فعالیت‌های خدماتی، امدادی و پاسخگویی به سوالات حقوقی و مشاوره تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مساجد نقش مامن افراد را ایفا می‌کنند و وقتی مردم پای کار باشند، خیلی از مشکلات برطرف می‌شود و از آنجایی که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نقش مهمی در رسیدگی به امور معیشتی جامعه ایفا می‌کند، باید این خدمات حمایتی را با محوریت مساجد انجام دهد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های خدماتی و حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان شمالی، گفت: ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از بیماران سرطانی در استان شناسایی شده اند که نیاز به خدمات درمانی دارند و این نهاد در این زمینه می‌تواند همکاری لازم را انجام دهد.

https://www.masjed.ir/u/gx1

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: