دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۷۰۱۷
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جماعت مسجد محمدیه خبر داد

همت مسجد محمدیه در ساماندهی کارتن‌خواب‌ها

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج مسجد محمدیه به دستگاه ها و نهادهای مربوطه در ساماندهی معتادان کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین «امیرحسین اسکندری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه توزیع غذای گرم میان کارتن خواب ها و معتادان هرچند در ظاهر اقدامی مثبت و سازنده است اما نباید به عنوان درمان مشکل این گروه از جامعه تلقی شود، اظهار کرد: این کار در صورتی خوب است که وقتی این دسته از افراد در محلی برای دریافت کمک ها اجتماع می کنند، همان جا دستگاه های مربوطه برای ساماندهی آنها اقدام کنند.

 

امام جماعت مسجد محمدیه واقع در تهران، محله هرندی افزود: گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج این مسجد ضمن اینکه سعی دارد غذای گرم میان کارتن خواب ها توزیع کند به دستگاه ها و نهادهای مربوطه در ساماندهی آنها نیز یاری می رساند. در واقع ما باور داریم که کمک به هر دسته از نیازمندان باید با کمک رسانی به آنان به منظور اصلاح وضعیت مالی آنها منتهی شود به این معنا که مثلا کاری برای آنان ایجاد شود در غیر این صورت تا مادام العمر باید به آنان بسته های ارزاق یا سایر کمک ها را برسانیم.

 

وی تصریح کرد: الحمدالله پس از حضور آیت الله ابراهیم رییسی، رییس جمهور محترم در محله هرندی توجه به این محله مستضعف نشین بسیار بیشتر شده است و تاکنون چند جلسه پیرامون پیگیری مصوبات حضور آیت الله رییسی در این محله با دستگاه های مربوطه و با حضور ائمه جماعات و مسجدی ها داشته ایم.

 

اسکندری با بیان اینکه شهرداری منطقه 12 به ویژه ناحیه چهارم این شهرداری با همکاری ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) تلاش می کند با استفاده از ظرفیت مسجدی ها در اصلاح وضعیت فرهنگی و اجتماعی محله هرندی گام های بلندی بردارد، گفت: همه اینها در صورتی به نتیجه می رسد که هم بودجه مناسب در اختیار فعالان در محله هرندی قرار گیرد و هم اینکه حمایت های قانونی از فعالان مسجدی و فرهنگی به منظور ساماندهی وضعیت کارتن خواب ها و معتادان و همچنین مقابله با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر صورت گیرد.

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/gxj

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: