سه شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۴
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۷۰۲۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
ریس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت:

حضور جوان در مسجد منوط به برنامه متناسب

ریس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: رونق حضور نسل جوان و نوجوان در مساجد مُستلزم اجرای فعالیت‌هایی متناسب با این قشر است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام "ابراهیم رنجبر" روز دوشنبه در اجلاس نماز تیران و کرون در سالن بصیرت آموزش و پرورش این شهرستان افزود: جذابیت برنامه‌های فرهنگی باید مناسب نسل جدید باشد و با جوانگرایی در مدیریت مساجد، به این مهم دست پیدا می‌کنیم.

وی بیان کرد: برپایی کُرسی‌های آزاداندیشی و بیان مباحث دینی و اعتقادی مُستند و به دور از احساسات، برای اجرای این فریضه مهم دینی در بین نسل جوان انگیزه ایجاد می کند.

رییس ستاد اقامه نماز اصفهان، تمرکز بر آموزش مفاهیم نماز و جایگاه این فریضه را مهم دانست و افزود: کمبود آگاهی در باره نماز مانع گرایش بسیاری از نوجوانان به این فریضه یا کم اهمیت دانستن آن شده است.

وی اضافه کرد: افزایش بینش و دانش عمومی برای توسعه فرهنگ اقامه نماز جماعت و اول وقت ضروریست تا شناخت و درک ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در دهه‌های اخیر حضور جوانان و نوجوانان در مسجد کمرنگ شده است، خاطرنشان کرد: پیوند مسجد، مدرسه و منزل برای جبران این خلل و کمبود حضور جوانان در مساجد کارگشاست و مانع از خلوتی این اماکن خواهد شد.

حجت‌الاسلام رنجبر یادآور شد: شیوع کرونا و تعطیلی نماز جماعت باعث کمرنگ شدن حضور در مساجد شده است که باید تلاش دسته جمعی برای بازگشت به شرایط گذشته رقم بخورد.

امام جمعه تیران و کرون نیز در این نشست به اقدامات آموزش و پرورش در راه توسعه و ترویج نماز اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری نماز جماعت مدارس، اجرای نماز هفتگی با حضور مدیران ادارات در مدارس و تجلیل از فعالان این عرصه ضروریست.

حجت الاسلام والمسلمین "حسین رشیدیان" افزود: طلاب حوزه علمیه برای اقامه نماز جماعت مدارس و پاسخگویی به شُبهات با آموزش و پرورش همکاری دارند.

به گزارش ایرنا، اجلاس نماز اجلاس نماز تیران و کرون با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و تجلیل از فعالان این حوزه برگزار شد.

این شهرستان بیش از یکصد باب مسجد دارد.

شهرستان تیران و کرون با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

https://www.masjed.ir/u/gxz

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری