سه شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۴
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۷۰۲۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
ریس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت:

حضور جوان در مسجد منوط به برنامه متناسب

ریس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: رونق حضور نسل جوان و نوجوان در مساجد مُستلزم اجرای فعالیت‌هایی متناسب با این قشر است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام "ابراهیم رنجبر" روز دوشنبه در اجلاس نماز تیران و کرون در سالن بصیرت آموزش و پرورش این شهرستان افزود: جذابیت برنامه‌های فرهنگی باید مناسب نسل جدید باشد و با جوانگرایی در مدیریت مساجد، به این مهم دست پیدا می‌کنیم.

وی بیان کرد: برپایی کُرسی‌های آزاداندیشی و بیان مباحث دینی و اعتقادی مُستند و به دور از احساسات، برای اجرای این فریضه مهم دینی در بین نسل جوان انگیزه ایجاد می کند.

رییس ستاد اقامه نماز اصفهان، تمرکز بر آموزش مفاهیم نماز و جایگاه این فریضه را مهم دانست و افزود: کمبود آگاهی در باره نماز مانع گرایش بسیاری از نوجوانان به این فریضه یا کم اهمیت دانستن آن شده است.

وی اضافه کرد: افزایش بینش و دانش عمومی برای توسعه فرهنگ اقامه نماز جماعت و اول وقت ضروریست تا شناخت و درک ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در دهه‌های اخیر حضور جوانان و نوجوانان در مسجد کمرنگ شده است، خاطرنشان کرد: پیوند مسجد، مدرسه و منزل برای جبران این خلل و کمبود حضور جوانان در مساجد کارگشاست و مانع از خلوتی این اماکن خواهد شد.

حجت‌الاسلام رنجبر یادآور شد: شیوع کرونا و تعطیلی نماز جماعت باعث کمرنگ شدن حضور در مساجد شده است که باید تلاش دسته جمعی برای بازگشت به شرایط گذشته رقم بخورد.

امام جمعه تیران و کرون نیز در این نشست به اقدامات آموزش و پرورش در راه توسعه و ترویج نماز اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری نماز جماعت مدارس، اجرای نماز هفتگی با حضور مدیران ادارات در مدارس و تجلیل از فعالان این عرصه ضروریست.

حجت الاسلام والمسلمین "حسین رشیدیان" افزود: طلاب حوزه علمیه برای اقامه نماز جماعت مدارس و پاسخگویی به شُبهات با آموزش و پرورش همکاری دارند.

به گزارش ایرنا، اجلاس نماز اجلاس نماز تیران و کرون با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و تجلیل از فعالان این حوزه برگزار شد.

این شهرستان بیش از یکصد باب مسجد دارد.

شهرستان تیران و کرون با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

https://www.masjed.ir/u/gxz

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: