چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۷۰۲۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
قائم مقام بنیاد هدایت؛

مسجد پایگاه اصلی تمدن سازی است

قائم مقام بنیاد هدایت فعالیت امامان محله در ترویج شعائر دینی از سنگر مساجد را مهم عنوان کرد و گفت: مسجد پایگاه و مبدا اصلی تمدن سازی در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا غلامی ظهر چهارشنبه در نشست با رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان، بر ضرورت توانمندسازی امامان محله تأکید و اظهار کرد: امام محله موفق باید دارای انگیزه، اطلاعات و مهارت بالایی بوده و متولیان امور فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی نیز در راستای رفع موانع فعالیت‌های آنان تلاش کنند که در این صورت محلات توانمند شده و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

قائم مقام بنیاد هدایت طراحی فرهنگی طبق زیست‌بوم مناطق را نیازمند حضور جدی امامان محله با موضوع مساجد عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی و طراحی دقیق در حوزه فرهنگ باید از مساجد آغاز شود و امامان محله با حضور مستمر و مؤثر خود این برنامه‌ها را طبق تقسیم‌بندی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی اجرا کند.

وی، امام محله را فرمانده میدان فرهنگی عنوان کرد و گفت: برای موفقیت در حوزه‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، باید مساجد نقطه آغاز تحولات باشد چنان‌که انقلاب اسلامی نیز از مساجد شکل گرفت و به ثمر نشست.

مسجد پایگاه اصلی تمدن سازی در جامعه اسلامی است

حجت الاسلام غلامی با تاکید بر ضرورت مردمی سازی فعالیت‌ها در امور فرهنگی و تبلیغی گفت: بسیج ظرفیت‌های مردمی و استفاده از نیروها و پتانسیل‌های مردمی، حرکت تحولی را در مسیر فعالیت‌های اجتماعی رقم می‌زند لذا تعامل و هم فکری با اقشار مختلف مردم، تبلیغ و ترویج دینی را در سطح وسیعی از جامعه گسترش می‌دهد.

قائم مقام بنیاد هدایت با ارائه گزارشی از دوره آموزشی شهید بیاضی زاده و نشست ملی کوثر در مشهد، فعال سازی شبکه امامان محلات هر شهرستان را از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم این بنیاد عنوان و اضافه کرد: امامت بر محلات از سنگر مسجد از جمله کارکردهای اصیل روحانیت بوده و در حقیقت باید مسجد به عنوان پایگاه‌های اصلی تمدن سازی در انسجام بخشی به فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مذهبی در رأس امور قرار گیرد.

https://www.masjed.ir/u/gy2

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری