یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۷۰۳۱
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جمعه یزد:

مساجد را به سنگرهای کادرسازی تبدیل کنیم

امام جمعه یزد گفت: باید مساجد را به سنگرهای تحول در عرصه های مختلف و انسان سازی و کادرسازی تبدیل کنیم.

ایسنا/یزدامام جمعه یزد گفت: باید مساجد را به سنگرهای تحول در عرصه های مختلف و انسان سازی و کادرسازی تبدیل کنیم.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در دیدار با جانشین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه کرونا فاصله ای بین مسجد، روحانیت، معنویت و مردم ایجاد کرده است، اظهار کرد: فضای مجازی این فاصله را پر کرده و از این فضا در راستای اهداف خود استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه در استان یزد ۲۶۰ هزار دانش آموز داریم، افزود: فقط ۱۰ هزار نفر از این دانش آموزان زیر پوشش برنامه های مختلف مذهبی و معنوی و تشکل‌ها هستند و ۲۵۰ هزار دانش آموز و خانواده های آنها از برنامه های دینی و فرهنگی دور هستند.

امام جمعه یزد با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند: مساجد سنگر هستند، گفت: باید از این سخن امام در شرایط امروز استفاده کنیم و مساجد را به سنگر تحول در عرصه های مختلف و انسان سازی و کادرسازی تبدیل کنیم.

ناصری بیان کرد: اگر در کنار مساجد یک موسسه آموزشی دایر شود، می توانیم ظرف چند سال هزاران جوان تربیت و برای آینده کادرسازی کنیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: این افراد از سنین و سلایق مختلف اگر در مسجد رفت و آمد داشته باشند، مرید مسجد خواهند شد و می توان با استفاده از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات، جوانان تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه ما برای تغییر و تحول نیازمند تحول درونی است و این تحول درونی باید از دوران نوجوانی و چه بسا کودکی انجام شود، تصریح کرد: باید از فرصت نوجوانی فرزندانمان در آموزش و پرورش استفاده کنیم.

ناصری یادآور شد: غربی‌ها از ۱۰۰ سال پیش به حذف دین و معنویت در مدارس ما پرداختند و اکنون دین و معنویت باید به مدارس بازگردد.

وی با اشاره به سیره تربیتی که امام علی(ع) برای فرزندان خود داشتند، عنوان کرد: باید با الگوگیری از این سیره تربیتی، قرآن را مبنای آموزش کودکان قرار دهیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه امروز چهره مدارس و دانشگاه های ما آنگونه که باید اسلامی نیست، افزود: باید کاری کنیم که فضای دانشگاه ها به نحوی باشد که وقتی دانشجو به آن وارد می شود، از نظر دینی قوی‌تر و پای‌بندتر شود.

وی عنوان کرد: اگر انرژی که اکنون در حوزه های مختلف برای ترویج فرهنگ دینی و انقلابی صرف می‌شود، بخشی از آن را صرف مدارس شود، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

ناصری با بیان اینکه تعهد نیز ویژگی بسیار مهمی است که باید در دانش آموزان تقویت شود، تصریح کرد: اگر تعهد نباشد، نتیجه آن چندین سال تحصیل و استفاده از امکانات کشور در مسیر کسب تخصص و سپس مهاجرت و صرف علم و دانش کسب شده، برای بیگانگان خواهد شد.

انتهای پیام

https://www.masjed.ir/u/gzv

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: