یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۷
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۷۰۳۲
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جمعه شهرکرد:

نقشه راه مسجد تراز انقلاب طراحی و تدوین شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر هدایت مساجد به سمت مسجد تراز انقلاب اسلامی گفت: نقشه راه مسجد تراز انقلاب اسلامی طراحی و تدوین شود.

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر هدایت مساجد به سمت مسجد تراز انقلاب اسلامی گفت: نقشه راه مسجد تراز انقلاب اسلامی طراحی و تدوین شود.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز شنبه در جلسه ساماندهی امور مساجد استان با اشاره به آغاز اجرای طرح مسجد تراز انقلاب اسلامی افزود:در طرح مسجد تراز اسلامی باید مساجد به کانون فعالیت‌های فرهنگی و عرصه تربیت انسان تبدیل شوند که برای رسیدن به این برنامه همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها، فعالان فرهنگی و اعضای کانون‌های مساجد و فعالان محله را می‌طلبد که با امام جماعت مساجد همراهی داشته باشند.
 
به گفته وی، در راستای تبدیل شدن مساجد به مسجد تراز انقلاب اسلامی، باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا طرح مسجد تراز انقلاب اسلامی در جامعه نهادینه شود و ائمه جماعت مساجد به عنوان متولیان این طرح در مساجد و مدیر مسجد با همکاری هیات امنا، کانون‌های مساجد، متدین و همه کسانی که در مسجد فعالیت دارند این طرح را اجرایی کنند.
 
نکونام افزود:هم‌اکنون طرح‌هایی در مساجد استان در قالب مسجدمحوری و محله‌محوری از سوی نهادهای فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دست اجراست که باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به مسجد در تراز انقلاب استفاده کرد.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به وجود یک‌هزار مسجد در استان گفت: تنها ۳۰۰ مسجد استان امام جماعت دارد و در مساجدی که امام جماعت فعال نیست درب آنها بسته است در صورتی‌ که مساجد باید مکانی فعال و محل تربیت و کادرسازی و مرکز انسان‌سازی باشند.
 
وی افزود: نبود روحانی و امام جماعت از مهمترین مشکلات مساجد استان است و باید مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مساجد برای اجرایی شدن این طرح رفع شود.
 
وی با بیان اینکه مساجد باید به کانون فعالیت، تربیت و مرکزی برای انسان سازی تبدیل شوند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی به انسانهای اهل علم، درک و بصیرت نیاز است و مهمترین مکان برای تربیت انسان است .
 
به گزارش ایرنا، در این جلسه در خصوص رفع مشکلات مساجد مسکن مهر، احداث مسجد در منطقه مهدی آباد و خیابان کاشانی شهرکرد و مشکلات مساجد از جمله نبود امام جماعت و کمبود اعتبارات برنامه‌ریزی شد. 
https://www.masjed.ir/u/gzw

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن