یکشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۰۹۹
گزارشگر : جلال حیران نیا
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد:

تبیین شعار سال، برنامه‌ مساجد در دهه تکریم

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به آغاز دهه تکریم و غبارروبی مسجد از تبیین شعار سال ۱۴۰۱ “تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین” به عنوان اولین برنامه مساجد در دهه تکریم خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین محمد ابراهیم در پیش خطبه اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۱ ضمن تبریک سال نو و گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و شهدا اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) با استناد به همه کتب آسمانی، خانه‌های خدا یا همان مساجد تکریم کرده است. مسجد، خانه خداست و خانه‌های خدا برای خداست. معصومین خود را مهمان خانه خدا می‌دانستند. میزبان خداوند، مهمان مومن و مهمان‌سرا مسجد است.

رئیس مرکز رسیدگی به مرکز امور مساجد با استناد به روایت اسلامی گفت: برای ورود به مسجد باید آراستگی ظاهری و درونی داشته باشیم. هر میزبانی باید مهمانش را تکریم کند؛ بنابراین خداوند ما را تکریم می‌کند. در روایات آمده است که “بشارت باد به کسانی که در تاریکی‌ها به سوی مسجد حرکت می‌کنند.” تکریم مسجد فقط به غبارروبی نیست؛ بلکه به حضور در مسجد است.

محمد ابراهیم گفت: مومن در مسجد شبیه ماهی در آب است. مسجد وقتی تکریم می‌شود که مملو از نمازگزار باشد. در روایات ثواب‌های سنگینی برای هر قدم مومنی نوشته شده است که به سوی نماز جماعت در مسجد حرکت می‌کند. به استناد روایات، اگر نمازگزار در راه مسجد جان بدهد، خداوند ۷۰ هزار ملک را موظف می‌کند که به عیادت او بروند و با او انس بگیرند و تا روز قیامت برای او استغفار کند.

رئیس مرکز رسیدگی به مرکز امور مساجد حضور در مسجد یعنی زیارت خدا، گفت: در دهه تکریم مساجد، برنامه‌هایی را پیشنهاد کردیم که امیدواریم اجرایی شود. اولین برنامه دهه تکریم و غبارروبی مسجد را تبیین شعار سال ۱۴۰۱ یعنی "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" قرار دادیم. مساجد باید نقش خود را در دانش بنیان کردن تولید ایفا کنند. امیدواریم شعار سال به‌خوبی تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم از دیگر برنامه‌های مساجد در دهه کریم با محور «مسجد محل وحدت مردم»، «مسجد محل بسط ایده فرهنگ شهادت»، و «مسجد پایگاه جهاد تبیین» خبر داد.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/ovc

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن