چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۴
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۱۲۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی

دفتر حوزه هنری در شهرستان دماوند افتتاح شد

آیین افتتاح دفتر حوزه هنری شهرستان دماوند همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر در سالن اجتماعات مسجد جامع شهر دماوند برگزار شد.

 به گزارش ایرنا، علی فروزانفر، مدیر کل حوزه هنری استان تهران روز سه شنبه در این مراسم با بیان اینکه حوزه هنری مفتخر به فعالیت شهید آوینی در این عرصه است اظهار داشت: تاکنون هنرمندان متعهد بزرگی که متعهد به اسلام و انقلاب و راه شهدا بوده در حوزه هنری زیست داشتند.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز باید ادامه دهنده راه آن‌ها و این مسیر باشیم افزود: شهید آوینی در این مسیری که در ابتدای هنر متعهد و انقلابی طی کرد توانست بخشی از مطلع نور هنر قدسی را بیان کند. 
فروزانفر تصریح کرد: در برنامه های سال گذشته حوزه هنری استان تهران  آغاز به‌کار دفاتر در حداقل نیمی از شهرستان های این استان در دستور کار قرار گرفت.
مدیر کل حوزه هنری استان تهران گفت: بر همین اساس دفاتر این حوزه در شهرستان‌هایی از قبیل  اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم، شهر قدس، پیشوا، ورامین و قرچک فعال و در هفته هنر انقلاب در ابتدای سال جاری نیز توفیق خدمتگزاری به مردم شریف شهرستان دماوند فراهم شد.
وی اضافه کرد: انشالله به برکت شهدا بتوانیم این مسیر را در این شهرستان با قدرت ادامه دهیم و از ظرفیت های غنی دماوند بهره‌مند شویم.
حوزه هنری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و یکی از متولیان فرهنگی - هنری کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید آقایی، مشاور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نیز در این آئین اظهار داشت: امیدواریم آغاز به کار شعبه هنری در دماوند منشا خیر و برکت برای این منطقه باشد.
وی افزود:‌ خدا را شاکریم که دفتر این شعبه در مجاورت مسجد قرار گرفته و هنر انقلاب اسلامی نیز از مسجد متولد شده است‌ و همه فعالان عرصه هنر خود را مدیون مسجد می‌دانند.
این مقام مسئول ادامه داد: ماموریت اصلی حوزه هنری کاشت و داشت جوانان ادب و هنر است و کادر سازی برای هنر متعهد به حقیقت و هنر انقلاب اسلامی را باید مد نظر قرار دهد.
حجت الاسلام آقایی گفت: توجه به کودک و نوجوان در حوزه هنری باید مورد توجه قرار گیرد و این حوزه بتواند به احیای آثار هنری و ادبی گذشتگان همت بگمارد.
مشاور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه حوزه هنری در عرصه کتاب نیز فعالیت دارد خاطر نشان کرد: باید برای معرفی آثار تالیفی نویسندگان منطقه نیز تلاش صورت گیرد و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس نیز شناسایی شود.
وی تصریح کرد: معرفی استعدادهای ناشناخته و صداهایی که به گوش نمیرسد نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
این‌ مقام مسئول خاطر نشان کرد: همچنین روایت یکصد ساله تاریخ و فرهنگ شهرستان دماوند نیز به صورت مکتوب و جامع توسط این حوزه منتشر شود.

ضرورت حمایت مادی و معنوی مسئولان از هنرهای اسلامی و انقلابی در دماوند

حجت‌الاسلام نورمحمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دماوند نیز اظهار داشت: پیش از این خاصیت حوزه هنری در استان تهران منحصر به مراکزاستان‌ها بود اما با پیگیری‌های انجام شده توانستیم از امکان ظرفیت حوزه هنری استفاده و در شهرستان دارای شعبه‌ای از آن باشیم.
وی ادامه داد: ضعف‌هایی در زمینه هنرهای اسلامی و انقلابی و خصوصا تولید محتوا در این رابطه، پرورش نیروهای متعهد و انقلابی در شهرستان وجود دارد و همه این خلا را احساس می‌کنیم. 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حرکت و اتفاق اساسی و تاثیرگذار در شهرستان نیازمند همت جمعی است،‌ اینکه دفتری راه اندازی کرده و انتظار داشته باشیم اتفاق خاصی نسبت به مسائل این حوزه در شهرستان بیافتد، بیهوده است.

https://www.masjed.ir/u/t3o

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری