سه شنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۱۴۳
گزارشگر : حجت الله ذاکر
بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد

در محکومیت اهانت اخیر به ساحت قرآن کریم

اسلام شریف، دین آزادی و معنویت و قرآن کریم، کتاب رحمت، حکمت و عدالت است. اکنون وظیفه‌ی آحاد آزادی‌خواهان جهان و پیروان ادیان ابراهیمی است که در کنار مسلمانان جهان با سیاست پلید دین‌ستیزی از طریق این شیوه‌های نفرت‌بار مقابله کنند.

 

به گزارش پایگاه تخصّصی مسجد، مرکز رسیدگی به امور مساجد در پی اهانت اخیر به ساحت نورانی قرآن کریم در کشور سوئد، بیانیه ای صادر کرد که متن بیانیه به شرح زیر می باشد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَرِیدُونَ لِیُطفئُو نُورَالله بِأفوَاهِهِم وَاللهُ مَتِمُّ نُوِرِه وَ لَو کَرِهَ الکَافِرونَ» - سوره مبارکه صف آیه ۸

در دنیای به ظاهر متمدن امروز، متأسّفانه هر از چندی شاهد نشانه‌ای از باطن متعفن انسان‌نماهای شیطان‌صفت هستیم. برای اولین مرتبه نیست که صحنه‌ی دلخراش به آتش کشیدن مصحف شریف در قلب اروپا و بازنشر ددمنشانه‌ی اهانت‌های سابق به ساحت قدسی نبیّ رحمت حضرت محمدمصطفی (صلّی الله علیه و آله) به بهانه‌ی آزادی بیان مشاهده می‌شود. اهانت عامدانه و مشمئزکننده‌ی اخیر به ساحت متعالی قرآن کریم در سوئد که نمی‌توان آن را جز یک حرکت جاهلانه از سوی چند عنصر افراطی و بی‌ارزش به حساب آورد؛ نقطه‌ی پایان ابراز خصومت دشمنان اسلام با معجزه‌ی جاویدان دین مبین اسلام نخواهد بود.

اینگونه اقدامات جنون‌آمیز، ادامه‌ی سیاست متدانیه‌ی اسلام‌هراسی است که با هدف تحریک کردن احساسات مذهبی نزدیک به دو میلیارد مسلمان جهان و درمنافات با اصل احترام متقابل به اعتقادات انسان‌ها صورت می‌گیرد و نتیجه‌ای جز جلب توجه بیشتر همه‌ی قلوب مستعد پذیرش حق در دنیای پر تزویر امروز نسبت به حقانیت معارف بلند قرآن کریم و تعمیق مراتب معرفت و ایمان آزادگان و خداباوران عالم را به دنبال نخواهد داشت.

اسلام شریف، دین آزادی و معنویت و قرآن کریم، کتاب رحمت، حکمت و عدالت است. اکنون وظیفه‌ی آحاد آزادی‌خواهان جهان و پیروان ادیان ابراهیمی است که در کنار مسلمانان جهان با سیاست پلید دینستیزی از طریق این شیوه‌های نفرت‌بار مقابله کنند.

مرکز رسیدگی به امور مساجد به نمایندگی از ائمه‌ی جماعات و نمازگزاران، با محکوم نمودن این اقدام خباثت‌آمیز اعلام می‌دارد دولت‌ها و نهادهای حامی این تندروی نابخردانه، مسئول سیاست‌ها و اقدامات کینه‌توزانه علیه اسلام و مسلمانان هستند؛ ضمن محکومیت این جنایت شنیع، بیزاری خود را از هرگونه اهانت و توهین به مقدّسات و اعتقادات اخیر مسلمانان ابراز می داریم.

امید است با پیگیری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اعتراض رسمی به دولت سوئد شاهد توقف این اقدامات و جسارت‌ها به مقدسات آسمانی مسلمانان سراسر جهان باشیم.

https://www.masjed.ir/u/uik

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری