شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۳
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۱۵۵
گزارشگر : حجت الله ذاکر
با سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی

یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران برگزار گردید

یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران بزرگ، اردیبهشت ماه سال جاری با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران بزرگ، چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه از ساعت 9 صبح،  در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار گردید.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمود زاده مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون و دبیر یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد گفت: این یادواره  با سخنرانی دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس برگزار شد.

وی گفت: همچنین در این یادواره، از خانواده شهیدان حرم رضوی، شهید محمد اصلانی و شهید محمدصادق دارایی و همچنین از جانباز این حادثه غم انگیز، حجت‌الاسلام محسن پاکدامن تجلیلبه عمل آمد.

دبیر یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران بزرگ در ادامه افزود: این یادواره، اولین یادواره‌ای است که در سطحی وسیع و با همکاری سپاه محمدرسول‌الله(ص) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهران برگزارگردید.

وی افزود: معمولاً همه اقشار و اصناف برای شهدای صنف خود یادواره برگزار کرده اند ولی تا کنون یادواره‌ای با این مشخصات و وسعت برای شهدای طلبه و روحانی برگزار نشده بود که به یاری خدا این فرصت پدید آمد تا از جانفشانی‌ها و دلاوریهای این قشر عزیز تجلیل و تقدیر شود.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون تهران بزرگ، هدف از برگزاری این یادواره را انتقال اندیشه‌ی شهدای روحانی به طلبه های جوان و نسل آینده معرفی کرد و گفت: روحانیت بیشترین شهید را نسبت به جمعیت خود(پس از نیروهای مسلح) به انقلاب تقدیم کرده است و در دستاوردهای دفاع مقدس نقش مهمی ایفا نموده اند.

گفتنی است؛ حوزه های علمیه تا کنون قریب به 4000 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم نموده که قریب به 300 شهید از این جمع نورانی، تهرانی هستند. متاسفانه هنوز  پیکر 92 شهید روحانی به آغوش خانواده‌هایشان بازنگشته و جاویدالاثر می باشند.



  

https://www.masjed.ir/u/v88

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن