شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۱۶۹
گزارشگر : جلال حیران نیا
دبیر کارگروه مدیریت کلان دستگاه‌های فرهنگی:

امام جماعت، فرمانده جهاد تبیین است

ناظمی اردکانی با بیان اینکه امام جماعت مسجد، فرمانده جهاد تبیین است، گفت: تبیین مبانی و اصول انقلاب اسلامی برای جوامع و ملت‌های مستضعف دنیا وظیفه اهالی مسجد است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ «مهدی ناظمی اردکانی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان  با اشاره به جایگاه اثرگذار مساجد در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: انقلاب ما انقلابی برخاسته از مساجد است و در 40 سال بعد از انقلاب به برکت این پایگاه، مردم در برابر توطئه های دشمنان ایستادند و نقشه های آنها را خنثی کردند.

 

دبیر کارگروه مدیریت کلان دستگاه‌های فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توفیقات بسیاری شامل حال مردم شده است. به گونه ای که خانه های خدا رونق یافته و دشمنان نمی توانند مانع حضور مردم در مساجد شوند.

 

وی ادامه داد: دشمن در جنگ سخت نتوانست به کشور و مردم ضربه وارد کند، به همین جهت امروز درصدد است که در زمینه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با سیاه نمایی از دستاوردهای انقلاب، مردم را ناامید کند و دین و اعتقادات مردم را نشانه بگیرد.

 

ناظمی اردکانی به راهکارهای عملی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی است به همین جهت ضرورت دارد که مبانی و اصول انقلاب که مبتنی بر ارزش های اسلامی است توسط اهل منبر و مسجد برای دیگر جوامع، بویژه ملت های مستضعف دنیا تبیین شود.

 

دبیر کارگروه مدیریت کلان دستگاه‌های فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه فرمانده جهاد تبیین در مساجد امام جماعت است، گفت: مسجد سنگر اصلی و کانون محوری در تمام شئون زندگی است و در فرهنگ اسلامی، مسجد صرفا محل عبادت نیست بلکه بسیاری از امور مهم و اجتماعات مسلمین در آن انجام می شود، به همین جهت یکی از برنامه های مساجد باید بصیرت افزایی و معرفی دستاوردهای علمی،فرهنگی و پزشکی کشور باشد.

 

ناظمی اردکانی خاطرنشان کرد: همان طور که در تاریخ اسلام به وضوح دیده ایم، مسجد هسته‌ مقاومت و مرکز تعلیم و تعلم و اجتماع بوده است، امروز هم در این شرایطی که برنامه دشمن زیر سوال بردن دستاوردهای 40 ساله انقلاب است ضرورت دارد که  مبانی اسلام و انقلاب اسلامی  در ارتباطی رو در رو و در بستر سرشار از معنویت مسجد برای نسل جوان تبیین شود.

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/vf8

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن