چهارشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۱۹۴
گزارشگر : جلال حیران نیا
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

کانون‌های فرهنگی جاذبه‌های مساجد را افزایش دهند

نایب رییس کمیسیون فرهنگی با تاکید بر افزایش جاذبه های فرهنگی مسجد گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید جاذبه های فرهنگی هنری مساجد را افزایش دهند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، غلامرضا منتظری در گفت و گو با شبستان با تاکید بر حفظ جایگاه مسجد گفت: باید جاذبه های مسجد را افزایش دهیم. معمولا بین کشش و کوشش رابطه وجود دارد، زمانی که ما در مسجد حضور می یابیم که کشش وجود داشته باشد برخی از کشش ها معنوی و برخی مادی است و ما باید به همه آنها توجه کنیم. باید به کنش های فرهنگی مسجد توجه کنیم.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در مسجد کانون های فرهنگی و هنری داریم و ماموریت های کانون ها افزایش ایجاد جاذبه در مسجد است چه ایرادی دارد در تابلوی بُرد مساجد برنامه های فرهنگی و هنری روزانه مساجد اعلام شود. این برنامه ها غذای فرهنگی است که به من به عنوان مخاطب مسجد حق انتخاب می دهد که بر فرض مثال در فلان روز در مسجد فلان برنامه اجرا می شود.

 

وی تاکید کرد: باید مجموعه ای اندیشه ورز، خوش فکر و خوش ذوق با هم بنشینند و در ابتدا از جامعه هدف مساجد نیازسنجی کنند. اینکه مخاطبان دوست دارند در مسجد در چه برنامه ای شرکت کنند و فراوانی این مسئله را به دست بیاورند و متناسب با آن برنامه طرح و اجرا کنند.

 

منتظری گفت: ما باید علاوه بر افزایش جاذبه های مسجد، قلمرو خدمات مسجد را هم افزایش دهیم، در برخی مساجد خدمات رفاهی و بهداشتی در حد مطلوب و خوب نیست و قطعا باید این جاذبه های رفاهی و خدماتی بیشتر شود.

شبستان
https://www.masjed.ir/u/vml

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: