چهارشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۱۹۹
گزارشگر : جلال حیران نیا
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار منطقه ۱۱ تهران:

حمایت مسجدی‌ها از زنان سرپرست خانوار

بدرلو با بیان اینکه مساجد باید برای بانوان برنامه‌های متنوع‌تری تدارک ببینند، گفت: با پیگیری منطقه ۱۱ شهرداری تهران بسیاری از فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های تولیدات خانگی بانوان در فضای مساجد دایر می‌شود.

«فاطمه بدرلو» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برنامه مساجد برای بانوان باید بیشتر شود، اظهار کرد: بهتر است هر مسجدی حداقل یک عضو خانم در ترکیب هیئت امنای خود داشته باشد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۱ تهران افزود: گام بعدی این است که ائمه جماعات از وجود یک مشاور خانم استفاده کنند تا بتوانند برنامه های بهتری برای بانوان داشته باشند. بررسی ها نشان می دهد عموم برنامه مساجد برای خانم ها در حوزه آموزش قرآن و معارف دینی و گلدوزی و خیاطی محدود می شود در حالی که باید از این سطح که در جای خود لازم است، عبور کنند.

 

وی اضافه کرد: ما در شهرداری آمادگی گسترش دامنه همکاری با مساجد در حوزه بانوان را داریم که این همکاری می تواند شامل کمک های مالی و آموزشی و تجهیزاتی باشد. هیچ نوع محدودیتی در این زمینه نداریم و مساجدی که تاکنون درخواست های خود را مطرح کرده اند، به آنان در حد توان کمک کرده ایم.

 

بدرلو گفت: ما در شهرداری استفاده مطلوبی از ظرفیت مسجدی ها برای کمک به زنان سرپرست خانوار داریم و بسیاری از فروشگاه ها و نمایشگاه های تولیدات خانگی بانوان در فضای مساجد دایر می شود. 

 

وی خاطرنشان کرد: ما ضمنا امسال نیز این آمادگی را داریم تا بانوان مسجدی را که تاکنون به زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام مشرف نشده اند، به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام کنیم.

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/vmz

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن