سه شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۲
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۲۱۰
گزارشگر : حجت الله ذاکر
به همت مسجد موسی‌بن‌جعفر(ع) برگزار شد:

برگزاری مسابقات فوتبال به همت جوانان مسجد

امام جماعت مسجد موسی‌بن‌جعفر(ع) گفت: به منظور ارتباط با جوان های محله‌های اطراف چهارراه لشکر، تصمیم گرفتیم مسابقات فوتبال با عنوان جام رمضان برگزار کنیم.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مسجد موسی بن جعفر(علیه السلام) در چهارراه لشکر، از مساجد به‌نام و فعال در زمان جنگ تحمیلی بود. این مسجد یکی از مراکز مهم در اعزام نیروهای بسیجی به جبهه و همچنین از سنگرهای فعال پشتیبانی مردمی از نمایندگان جبهه های حق علیه باطل بود.

مسجد موسی بن جعفر(علیه السلام) یک بار تجدید بنا شده است و اکنون پایگاهی برای جوان‌ها و اهالی ومنطقه ۱۱ تهران است. حجت‌الاسلام «علی گودرزی» امام جماعت جوان این مسجد در همین رمضان گذشته ابتکاری به خرج داد و «جام فوتبال رمضان» را با همکاری جوانان و همچنین شهرداری منطقه ۱۱ برگزار کرد.

تصاویر این رویداد را اینجا ببینید

او در این‌باره پایگاه تخصصی مسجد گفت: پیشنهاد برگزاری این بازی ها از سوی جوانان مسجد بود. قبل از رمضان تصمیم گرفتیم به منظور ارتباط با جوان های محله‌های اطراف چهارراه لشکر، یک مسابقه ورزشی برگزار کنیم که در نهایت تصمیم گرفتیم مسابقات فوتبال با عنوان جام رمضان برگزار کنیم.

 وی افزود: ثبت نام برای قرعه کشی تیم ها را در مسجد انجام دادیم. شانزده تیم هشت نفره از جوانان در این مسابقات ثبت نام کردند که مجموعاً ۱۲۸ بازیکن در ۱۶ تیم در این مسابقات حضور پیدا کردند. این بازی ها تقریباً از دهم ماه رمضان آغاز شد. به غیر از لیالی قدر، شب ها بعد از افطار بازی ها در باشگاه سرباز میدان جنگ برگزار می شد.

 امام جماعت مسجد موسی بن جعفر در ادامه گفت: با رایزنی هایی که با شهردار منطقه ۱۱ داشتیم جوایز بازی ها را شهرداری این منطقه بر عهده گرفت.

گفتنی است: مراسم اهداء جوایز به تیمهای اول تا سوم جام رمضان، چهارشنبه گذشته(28اردیبهشت 1401) با حضور جمعی از اهالی و بازیکنان تیمهای برتر،  سید محمد موسوی شهردار منطقه 11 و رئیس پلیس منطقه، در مسجد موسی بن جعفر(علیه السلام) برگزار شد.

سید محمد موسوی شهردار منطقه 11 در روز اهدای جوایز ، گفت: مسجد موسی‌ابن جعفر(علیه السلام) توانسته با ورود به فعالیت های اجتماعی از آسیب‌های احتمالی برای جوانان منطقه جلوگیری کند.

وی پس از این مراسم در نشست مردمی حضور پیدا کرد و با اهالی به گفت‌وگو نشست.

مسجدموسی بن جعفر(علیه السلام) اکنون در فعالیت‌های اجتماعی و نهضت مواسات و همدلی و همچنین برگزاری نشست های مردمیِ مسئولین بسیار فعال است. سال پیش این مسجد مراسم سالگرد شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی را با عنوان «سلوک عرفانی شهید قاسم سلیمانی» برگزار کرد.

همچنین مراسمی به همت این مسجد در نیمه شعبان، در چهارراه لشکر تحت عنوان جشن «عهد انتظار» برگزار شد که با حضور مسئولین منطقه و جمعیت کم نظیر مردم همراه بود.

https://www.masjed.ir/u/vyn
مسجد موسی‌ابن‌جعفر(ع) چهارراه لشکر
مسجد موسی‌ابن‌جعفر(ع) چهارراه لشکر
مسجد موسی‌ابن‌جعفر(ع) چهارراه لشکر
مسجد موسی‌ابن‌جعفر(ع) چهارراه لشکر
مسجد موسی‌ابن‌جعفر(ع) چهارراه لشکر
مسجد موسی‌ابن‌جعفر(ع) چهارراه لشکر
مسجد موسی‌ابن‌جعفر(ع) چهارراه لشکر
مسجد موسی‌ابن‌جعفر(ع) چهارراه لشکر
مسجد موسی‌ابن‌جعفر(ع) چهارراه لشکر
مسجد موسی‌ابن‌جعفر(ع) چهارراه لشکر
صفحه ۱ از ۲

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن