دوشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۲۱۴
گزارشگر : جلال حیران نیا
نویسنده کتاب مثبت۳:

نقش مسجدی‌ها در ترویج فرزندآوری

حجت‌الاسلام موسوی گفت: نقش مسجدی‌ها در ترویج فرزندآوری و افزایش رغبت جوانان به ازدواج مهم و بی‌نظیر است. لذا باید با برنامه و راهبرد در این میدان وارد شوند.

 حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین موسوی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اگر ما سبک زندگی اسلامی را در جامعه فراگیر می کردیم، آنگاه گرفتار مشکل کاهش جمعیت نبودیم، اظهار کرد: متاسفانه، افزایش سبک زندگی غیردینی موجب عدم رغبت جوانان به ازدواج و کاهش انگیزه زوج های جوان به فرزندآوری شده است.

 

این مبلغ دینی و نویسنده کتاب مثبت۳ افزود: تحقیقات نشان می دهد مشکل اقتصادی عامل اصلی در کاهش ازدواج و فرزندآوری نیست بلکه موضوع اصلی، تغییر نگرش نسل جوان است. ما باید برای اصلاح این نگرش نادرست و ترویج سبک زندگی دینی در کشورمان برنامه ریزی کنیم.

 

وی گفت: علی‌رغم آنکه نقش مسجدی ها در ترویج فرزندآوری و افزایش رغبت جوانان به ازدواج بسیار مهم و بی نظیر است اما کاری که مساجد در این زمینه انجام داده اند بسیار کم و بدون راهبرد و برنامه طولانی مدت بوده است.

 

موسوی یادآور شد: با توجه به تغییر نسبت جمعیتی در کشور نوبت آن رسیده است که مساجد و هیئت های مذهبی در زمینه فرزندآوری به صورت جدی تر از گذشته عمل کنند. برای این موضوع باید برنامه ریزی و راهبرد وجود داشته باشد هرچند هنوز اراده قوی در این زمینه مشاهده نمی شود. البته ما توانسته ایم هیئت های مذهبی را به صورت جدی وارد میدان فرزندآوری کنیم.

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/vxz

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری