شنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۳
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۲۲۲
گزارشگر : جلال حیران نیا
یک استاد حوزه علمیه:

جذب مردم به مساجد، مقدمه جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام والمسلمین هدایت با تشریح نقش ائمه جماعات در جهاد تبیین، گفت: جذب و حفظ مخاطب در مسیر برنامه‌های مسجدی اولین گام این جهاد است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین «محمد هدایت» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه هدایت گری مردم به سوی دین خدا باید جذاب و خلاقانه صورت گیرد، اظهار کرد: جهاد تبیین شاخه ای از هدایتگری با این مشخصات است که از سوی مقام معظم رهبری برای جذب حداکثری مخاطب بیان شد.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: نقشی که ائمه جماعات مساجد می توانند در این زمینه ایفا کنند حفظ بچه های مسجد است تا هم خود و هم سایر مبلغان بتوانند سبک زندگی دینی را به آنان آموزش دهند. در واقع خود جذب مردم به مساجد، مقدمه جهاد تبیین است.

 

وی اضافه کرد: همانطور که تفسیر قرآن را باید به زبان روز به مردم گفت، آموزش احکام و اهمیت ولایت پذیری و تبیین تلاش دشمن برای ضربه زدن به اسلام و تشیع و نظام و کشور را نیز باید به زبان زیبا و خلاقانه گفت. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند همچنان تبلیغ چهره به چهره بسیار کارآمد است ولی همین نوع از تبلیغ دین را باید جذابانه برگزار کرد. همین موضوع نیز شاخه ای از جهاد تبیین و مُقوم آن است.

 

هدایت گفت: افزایش جذابیت های ظاهری مساجد نیز تلاشی همسو با جهاد تبیین است زیرا اولین گام برای تبلیغ، جذب مخاطب است. زمانی که مخاطبی نباشد، برای چه کسی می توان تبیین را انجام داد. بنابراین جهاد تبیین ابعاد و شاخه های بسیاری دارد که باید همه آنها را مدنظر قرار داد. در واقع این که مقام معظم رهبری، هر تلاشی را جهاد نمی دانند به دلیل پیچیدگی موضوع جهاد است.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور یک مبلغ در مسجدی در نقطه صفر مرزی فی نفسه نمی تواند جهاد باشد، بلکه اگر به منظور مقابله با دشمن و تقویت جبهه خودی باشد، جهاد به شمار می آید. همه ائمه جماعات مساجد باید این نکته مهم را در برنامه ریزی ها لحاظ کنند وگرنه شاهد تداوم وضعیت فرهنگی موجود علی رغم برگزاری این همه برنامه خواهیم بود.

https://www.masjed.ir/u/w02

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری