چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۱
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۳۵۷
گزارشگر : حجت الله ذاکر
همراه با مسابقات هنری غدیر برگزار می‌شود

جشن بزرگ عید غدیر خم در مسجد الرضا(ع)

جشن استثنایی و بزرگ عید سعید غدیر خم ویژه مسابقات هنری نوجوانان در مسجد الرضا(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ جشن بزرگ عید سعید غدیر خم و مسابقات هنری با موضوع غدیر، ویژه نوجوانان با عنوان «پیمان» 7 تا 18 ساله از پنجشنبه 14 ذیحجه(23 تیرماه) تا سه‌شنبه 19 ذیحجه(28 تیرماه) به مدت شش شب از ساعت 18 در مسجدالرضا(علیه السلام) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدی لواسانی امام جماعت مسجد الرضا(علیه السلام) در گفت و گو با پایگاه تخصصی مسجد درباره برگزاری این جشن بزرگ گفت: نیت ما از برگزاری چنین جشنی که البته هزینه بالایی هم دارد، فرهنگ‌سازی غدیر است. مسابقاتی هم که در این ایام برگزار می‌شوند، با موضوع «غدیر» هستند. امیدوارم شیعیان امیرالمومنین(علیه‌السلام) در هرجایی بتوانند چنین مراسماتی را برگزار کنند.

وی افزود: این مسابقات در حوزه‌ی نمایش، تأتر، نقالی و سرود، است. گروهای هنری آثار خود را برای ایام غدیر آماده کرده‌اند. البته تمرین‌های نهایی از دو ماه پیش در مسجد آغاز شده بود و در این ایام اجرای گروه‌ها به داوری گذاشته می‌شوند و جوائزی هم تقدیم گروه های برگزیده خواهد شد. این مسابقات مختص بچه‌های مسدالرضا(علیه‌السلام) نیست و گروه های دیگری هم از سایر مساجد و محلات در آن حضور دارند.

لواسانی درباره انتخاب نام «پیمان» برای گروه فرهنگی مسجدالرضا(علیه‌السلام) گفت: انتخاب این نام برپایه فرمایش امام رضا(علیه‌السلام) است که روز عید غدیر را «روز عهد» می‌نامند، ما هم بر اساس این فرمایش، نام «پیمان» را برای گروه فرهنگی مسجد انتخاب کردیم.

ببینید: تیزر جشن بزرگ عید غدیر خم به همت گروه فرهنگی مسجدالرضا(علیه‌السلام)، «پیمان».

لازم به ذکر است که از پنجشنبه (23 تیرماه) تا دوشنبه (27 تیرماه) این مراسم به اجرای پسران اختصاص دارد و شب آخر، سه‌شنبه شب(28 تیرماه) این مراسم ویژه دختران خواهد بود.

 گفتنی است مسجدالرضا(علیه‌السلام) در خیابان آزادی، خیابان جیحون، خیابان بهنود به سمت یادگار امام(ره) واقع شده است.


https://www.masjed.ir/u/yf2

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: