یکشنبه / ۲ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۴
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۳۷۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
حجت الاسلام میرمحمدیان:

امامت محله خط مقدم جنگ تمدنی اسلام و کفر است

حجت الاسلام محمدیان گفت: اگر از طلاب دعوت شود تا در سوریه برای جنگ با تکفیری ها حضور پیدا کنند بسیاری از آن ها عازم میدان می شوند اما برخی دعوت برای امامت مسجد را نمی پذیرند چون آن را مانند جنگ با تکفیری ها لبه تیغ جنگ تمدنی اسلام و کفر نمی دانند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری حوزه، عملیات شهدای حرم با حضور حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت و حجت الاسلام رنجبر مدیر حوزه علمیه کردستان و امامان محله این استان در سنندج برگزار شد.

در افتتاحیه این نشست حجت الاسلام میرمحمدیان با طرح این سؤال که وظیفه ما برای ظهور چیست؟ بیان کرد: باید در ابتدای کار نقشه راه خود را به عنوان روحانیت برای امر ظهور مشخص کنیم.

مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: یکی از نکات بیانیه گام دوم همین است. رهبر معظم انقلاب در این بیانیه نقشه راه را برای تحقق ظهور مشخص کرده‌اند و این نقشه همان خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است.

حجت الاسلام میرمحمدیان با اشاره به وجود تمدن های مختلف عنوان کرد: بسیاری از دستورالعمل ها، برنامه ریزی ها و ساخت و سازهای ما مبتنی بر تمدن غربی است و این به دلیل تسلطی است که این تمدن بر ما ایجاد کرده است.

مدیرعامل بنیاد هدایت ما هر صبح بلند می‌شویم دعای عهد می‌خوانیم و اعلام آمادگی می کنیم و تأکید داریم که پا به رکاب حضرت ولی عصر(عج) آماده خدمت هستیم، افزود: تلاش در مسیر تمدن سازی یکی از بزرگترین این کارها است که باید نسبت به آن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اگر اتوبوسی جلوی در ورودی حوزه علمیه بیاید و از طلاب برای حضور در میدان جهاد حلب سوریه دعوت کند خیلی از طلاب اعلام آمادگی می کنند چرا که این جهاد را لبه تیغ جنگ تمدنی اسلام با کفر می دانند، اما اگر دعوت شود که برای امامت مسجد حضور پیدا کنند برخی نمی پذیرند، چرا که نگاهشان به میدان امامت اینگونه نیست و آن را خط مقدم جنگ تمدنی با کفر نمی دانند.

گفتنی است این نشست طی دو روز برگزار و گفتمان امامت، موضوع جهاد تبیین و خدمات بنیاد هدایت به شبکه امامت در این نشست به بحث گذاشته می شود.

کارگاه های حل مسئله بخش دیگری از برنامه های این نشست بود.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/yil

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری