یکشنبه / ۹ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۲
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۳۹۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
مدیرعامل «بنیاد هدایت»:

پویش«روایت‌روشنایی»راوی خدمات مساجد است

حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان با اشاره به اینکه در نهاد مسجد، فعالیت‌های مؤثر و خیر بسیاری انجام می‌گیرد گفت: با شرکت در پویش «روایت روشنایی» می‌توانیم راوی خوبی‌ها باشیم تا حال مردم را بیشتر خوب کنیم.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از نهضت، حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان ـ مدیرعامل «بنیاد هدایت» ـ در گفت و گو با خبرنگار نهضت اظهار داشت: در دوسال اخیر فعالیت‌های بزرگی را در بنیاد هدایت شکل داده‌ایم و مهمترین هدف این بنیاد، تولید امید در جامعه است.
 
وی درادامه افزود: با بررسی بازخوردهایی که از فعالیت‌های متفاوت بنیاد هدایت از سراسرکشوردریافت کردیم، متوجه شدیم ، این فعالیت‌ها در میدان مؤثربوده و اثرات بسیار مثبتی را به همراه داشته است؛ به‌عنوان مثال این فعالیت‌ها؛ مشاغل بسیاری برای هموطنان ایجاد کرد و بسیاری از خانواده‌ها را تحت پوشش قرار داد اما متأسفانه این فعالیت‌ها ضریب رسانه‌ای پیدا نکرده‌اند.
 
حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اشاره به اینکه کار ارزشمند اگر ضریب رسانه‌ای پیدا کند موج امید در جامعه ایجاد می‌کند عنوان داشت: همانطور که دشمن با استفاده از یک رویداد کوچک، تأثیرآن را هزاران برابر می‌کند تا موج منفی در جامعه ایجاد کرده و به مقاصد خود برسد، ما نیز باید با نشان دادن خدمات قشر مؤمن و انقلابی، موج مثبت در جامعه ایجاد کنیم.
 
مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: امامان محلات و فعالان فرهنگی در مساجد؛ اتفاقات بسیارخوبی را در طول روز، هفته و ماه رقم می‌زنند، اما  دربررسی‌های انجام گرفته مشخص شد ضعف جدی در حوزه روایتگری خوبی‌ها داریم؛ به‌همین بهانه «پویش روایت روشنایی» آغاز به‌کار کرد تا هم روایت خوبی‌ها را ضریب دهیم و هم آدم هایی که می‌توانند این کارها را ضریب دهند، پای کار بیاوریم. به این ترتیب است که می‌توانیم جریانی راه بیندازیم تا کار خوب به بهترین شکل به منصه ظهور رسیده و روحیه خیررسانی و خدمت در جامعه به تعالی برسد.
 

 


 

از پویش روایت روشنایی بیشتر بدانید
 
هدف از نامگذاری این پویش، در نظر گرفتن مسجد به‌عنوان«مرکز؛ منبع روشنایی و سرمنشاء رشد و شکوفایی» محله است.
 
«حضور مردم، کودکان و افراد خاص در مسجد»، «اجرای برنامه‌های دینی و اجتماعی مسجد با نگاه نوآورانه و خلاقانه»، «حضور امام مسجد در منازل اهالی محله و ارتباط با آنها»، «تولیدات رسانه‌ای نوجوانان از مسجد و محله خودشان با رویکرد حل مشکلات محله و رقم زدن اتفاقات ویژه»، «خدمت رسانی و حواشی مراسم مسجد با محوریت امام محله» موضوعات تولید و انتشار محتوا برای شرکت در این پویش را شامل می‌شوند.
 
این در حالی است که «امامان محله، مبلغ مناسبتی، مبلغ آزاد، طلاب و روحانیون فعال در شبکه‌های اجتماعی، همسر روحانی، فرزند روحانی و گروه‌های تولید محتوای فعال در مساجد» می‌توانند در این پویش شرکت کنند و «صفحات یا کانال‌های شخصی»، «صفحات یا کانال‌های مساجد محله» و «پایگاه‌های خبری و رسانه‌های استانی» بستر‌های انتشارمحتوای این پویش هستند.
 
آثارارسالی باید در قالب «انتشار یادداشت کوتاه، داستان و یادداشت روایی»، «ارسال عکس یا گزارش تصویری»، «تولید فیلم کوتاه تجربه نگاری یا روایی»، «تولید تیزر گزارشی از اقدامات و برنامه‌های مسجد»، «تولید پادکست وقطعات صوتی» باشد.
 
 شرکت کنندگان ضمن استفاده از « # روایت_روشنایی» باید لینک محتوای خود را در فرم آنلاین مربوط به پویش ثبت کنند،هدایای نفیسی برای این پویش در نظر گرفته شده است که شرح آنها در کانال و لینک شرکت در پویش قابل مشاهده است.
 
کانال پویش در پیام‌رسان ایتا
لینک شرکت در پویش
https://www.masjed.ir/u/ylk

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن