یکشنبه / ۹ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۳۹۷
گزارشگر : جلال حیران نیا
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف؛

شناخت شمر زمان از ملزومات نهضت بازگشت به مسجد

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه مساجد باید به اهداف عاشورای حسینی بپردازند، گفت: درک «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» و شناخت شمر زمان، به نهضت بازگشت به مسجد کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام «غلامرضا عادل» در گفت و گو با شبستان بر لزوم ارتقای بصیرت دینی مردم در ایام محرم در مساجد تاکید و اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی در مساجد نشر معارف حضرت سیدالشهدا(ع) و اهل بیت(ع) و تعظیم شعائر است که این موضوع در ایام  محرم با جدیت بیشتری دنبال می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: مهم تر از پرداخت به شعائر دینی، این است که خطبا، اهل منبر و ائمه جماعات مساجد، اهداف نهضت و قیام امام حسین(ع) را بشناسند و آن را برای مردم تبیین کنند.

 

وی با بیان اینکه ما امروز بیش از هر چیز به منش و روش حضرت سیدالشهدا (ع) و اصحاب عاشورایی ایشان نیاز داریم، ادامه داد: ضرورت دارد که خطبا، ائمه جماعات و اهل منبر مقایسه‌ای تطبیقی از شرایط عصر عاشورا با عصر کنونی داشته باشند و برای مردم وظایف یاران امام حسین(ع) و بی بصیرتی هایی را که موجب شد، عده ای با سوابق خوب دچار انحراف شوند، بیان کنند.

 

حجت الاسلام عادل در پاسخ به این سوال که تعریف امروزی «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» چیست؟، تاکید کرد: شهید مطهری(ره) می فرمود: یزید و شمر زمانه ات را بشناس، اگر مساجد، حسینیه ها و تکایا محور برنامه ها و عزاداری های خود را این مهم قرار دهند، درست عمل کرده اند. در چنین مجالس و مساجدی حضور مردم بویژه جوانان رونق می یابد و نهضت بازگشت به مسجد محقق می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه بر لزوم تعامل و هم‌افزایی مساجد با هیئات مذهبی تاکید و خاطرنشان کرد: پس از پایان نماز جماعت، مساجد ظرفیت خوبی برای برگزاری مراسم عزاداری و تعظیم شعائر حسینی دارند و همان گونه که در امامزادگان و بقاع متبرکه ظرفیت لازم برای برگزاری مراسم های مختلف با رعایت شئونات فراهم شده است، مساجد هم می توانند بستری برای انجام فعالیت های مختلف مذهبی همراه با رعایت شئونات دینی باشند.

 

حجت الاسلام عادل یادآور شد: مسئولان مساجد باید به دنبال مسولیت دادن به جوانان برای پویایی هیئت های مذهبی و مساجد باشند.

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/ylo

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: