چهارشنبه / ۱۲ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۸
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۴۰۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری؛

امر به معروف محور مجالس حسینی باشد

حجت‌الاسلام اکرمی با اشاره به نامگذاری دهه اول محرم به دهه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مسجدی‌ها و همه آنها که به برپایی روضه امام حسین(ع) اهتمام دارند باید این فریضه را اولویت قرار دهند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین «سیدرضا اکرمی» در گفت‌ و‌ گو با شبستان با بیان اینکه ترویج سبک زندگی حسینی مهم ترین رسالت ما در ماه های محرم و صفر است، اظهار کرد: حسینی زندگی کردن یعنی خود را وقف خدمت به دین و مردم کردن و حرکت جهادی در مسیر اهداف نظام اسلامی داشتن.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: کسی که حسینی زندگی می کند نمی تواند نسبت به بی حجابی، فساد در همه ابعاد آن و فقر مردم بی تفاوت باشد بنابراین اهالی مساجد وقتی مجلس روضه ای برگزار و سخنران و مداح دعوت می کنند باید این موضوعات -مقابله با بی حجابی و فساد و فقر- را در اولویت قرار دهند.

 

وی اضافه کرد: شیوع برخی فسادها همچون بدحجابی و بی حجابی در جامعه اسلامی که از نشانه های زندگی مستکبران و مستبدان است، نشان می دهد در برگزاری مجالس عزای حضرت سیدالشهدا(ع) به موضوعات زیربنایی یعنی ترویج حجاب و عفاف و عدالت، کم توجه بوده ایم.

 

اکرمی تاکید کرد: دهه اول محرم را دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نامیده اند زیرا امام حسین (ع) هدف قیام خود را اصلاح وضعیت مسلمانان و احیای معروف ها نامیدند بنابراین اهالی مساجد و همه کسانی که در نقطه ای از ایران مجلس روضه و عزاداری برگزار می کنند، باید ترویج امر به معروف و نهی از منکر را در مجالس حسینی دنبال کنند.

 

وی با بیان اینکه انتخاب شعار برای هیئت های مذهبی باید بر اساس اولویت ها باشد، خاطرنشان کرد: حرکت مشترک همه مجالس عزاداری می تواند موجب ایجاد جریانی فراگیر در کشور در راستای اهداف انقلاب اسلامی و رفع بی عدالتی و تبعیض شود.

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/ymd

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری