شنبه / ۲۲ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۴۱۳
گزارشگر : حجت الله ذاکر
گزارش

نذری متفاوت مسجد آیت‌الله‌ خوشوقت(ره)

در این ایام که عزاداران حسینی در کوچه و خیابان نذری می‌دادند، یک نذری متفاوت در یک مسجد پرآوازه در تهران توزیع می‌شد، شربتی با طعم صلوات!

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام) در خیابان شریعتی تهران، مسجدی است که مرحوم آیت الله عزیزالله خوشوقت(ره) سالها امامت آن را برعهده داشتند. ایشان در طول این سالها یادگاریهایی از خود برای اهالی و شاگردانشان در این مسجد به جای گذاشتند. جلسات ختم صلوات و تربیت شاگردانی که در این روزها «برچسب صلوات» و «شربت ارگانیک» نذری جلوی درب مسجد توزیع می‌کنند.

 

در رابطه با این فعالیت اثرگذار، گفت و گویی با حاج «داوود خاکپور» از اهالی مسجد و ارادتمندان مرحوم آیت الله خوشوقت و از بانیان «نهضت جهانی صلوات» انجام داده‌ایم که در ادامه می‌آید. گفتنی است که او مصرّ بود که یک خادمِ «نهضت جهانی صلوات» و یا «حاجی صلواتی» معرفی شود.

حاجی صلواتی در ابتدا راجع به مسجد حسن مجتبی(علیه السلام) گفت: پس از فوت آیت الله خوشوقت(ره) که آمیخته بود با عشق حسینی، شاگرد ایشان حجت الاسلام و المسلمین آغاجری امامت مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام) را عهده دار هستند. مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام) در خیابان شریعتی تهران نرسیده به سه‌راه طالقانی قرار دارد. حضرت آیت‌الله خوشوقت(ره) حدود پنجاه سال، تا سال 91 در این مسجد نماز خواندند و هدایت نمودند تا از دنیا رفتند و اکنون آقای آغاجری که از شاگردان ایشان هستند، مسجد را اداره می کنند.

فیلم؛ توزیع شربت نذری و برچسب صلوات توسط روحانیون مسجد آیت‌الله خوشوقت

وی افزود: از ویژگی های این مسجد این است که صبح ها بعد از نماز جماعت زیارت عاشورا و نیم جزء قرآن خوانده می شود. مخصوصاً بعد از شرایط کرونایی بواسطه فضای مجازی، روزانه ختم قرآن و ختم صلوات و زیارت عاشورا داریم که استمرار پیدا کرده است.

حاجی صلواتی گفت: این مسجد، اکنون طلبه ساز شده است و طلبه های زیادی از این مسجد معمم شده‌اند. روحانیون این مسجد، آن چیزی که از دستشان برمی آید برای همراهی با مردم و هدایت جوان‌ها انجام می‌دهند. کاری که امسال به همت روحانیون مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام) در دهه اول محرم انجام شد، یک کار بکر بود! با توجه به گرمای هوا در این روزها، آنها با هزینه و دستان خود شربتی طبیعی تهیه و به همراه برچسب صلوات بین رهگذران و عزاداران حسینی توزیع نمودند. البته اهالی و نمازگزاران هم از ثواب این نذر بی‌بهره نبودند و در تهیه نذری شرکت نمودند.

وی افزود: روانه از ساعت دو و نیم تا ۵ عصر جلوی در مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام) حدود دو هزار لیوان شربت و هندوانه و برچسب صلوات بین رهگذران، توسط روحانیون و طلبه ها توزیع می‌شد. در پایان هم برنامه ختم  صلوات داشیم.

فیلم؛ توزیع شربت نذری و برچسب صلوات توسط روحانیون مسجد آیت‌الله خوشوقت

حاج داوود که خود را یکی از خادمین «نهضت جهانی صلوات» معرفی می کند در اینباره می‌گوید: نهضت جهانی صلوات هم یکی از یادگاری‎های آقای خوشوقت است که بیانگر علاقه ایشان به صلوات و ختم صلوات است. ایشان معتقد بودند که بعد از تقوا به انجام واجبات و ترک محرمات پرداخته شود.

وی افزود: حضرت آقا به ائمه جماعات فرمودند که حتماً با مردم در ارتباط باشید لذا من با چشم خودمان می بینیم که حضور طلبه ها، پذیرایی و اهداء برچسب صلوات در بین مردم بازخورد و واکنش های مثبتی دارد.

https://www.masjed.ir/u/yqe

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: