شنبه / ۲۹ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۴۲۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
خطیب جمعه دماوند:

مسجد می‌تواند کانون حل مشکلات مردم باشد

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه مسجد می تواند کانون حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم باشد، گفت: ائمه محترم جماعات باید برای ارتقاء سطح خدمات مساجد برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به ۳۰مرداد ماه مصادف با روز جهانی مسجد، اظهار داشت: مساجد به هیچ شخص یا گروهی اختصاص ندارد بلکه متعلق به عموم مردم است و همگان باید بتوانند از آن برای عبادت بهره ببرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مسجد محل تربیت خانواده ها و نسل ها است، افزود: خانواده مسجدی از معارف اسلام و پرورش الهی بهره بیشتری می برد؛ متولیان مساجد باید زمینه را برای حضور پرشور کودکان، نوجوانان، جوانان و بانوان فراهم کنند و جذابیت های متناسب با مسجد را ایجاد نمایند.

خطیب جمعه دماوند با تاکید براینکه مسجد می تواند کانون حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم باشد، تصریح کرد: ائمه محترم جماعات باید برای ارتقا سطح خدمات مساجد برنامه ریزی کنند چراکه مساجد پشتوانه انقلاب اسلامی و نطقه آغاز آن بوده اند و باید برای حفظ انقلاب و پیشبرد اهداف آن برنامه داشته باشند.

این مقام مسئول مسجد را مرکز جهاد تبیین دانست و گفت: مساجد و اهالی آن سرمایه انسانی نمازهای جمعه هستند و کسی که در نماز جماعت شرکت می کند به نماز جمعه اهمیت بیشتری می دهد چون ارزش نماز جمعه را می دادند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی کم رونق شدن نمازهای جماعت مساجد را موجب کم رونق شدن نماز جمعه دانست و بیان داشت: همه ما نسبت به این پایگاه های اسلامی مسئولیت داریم؛ مردم همیشه پشتیبان مسجد بوده اند و مساجد باید با پول و حمایت مردم اداره شود چنانکه از صدراسلام تاکنون چنین بوده است.

امام جمعه شهرستان دماوند در ادامه با تاکید براینکه وقف برای تامین هزینه های مسجد و قرار دادن قسمتی از ثلث مال در وصیتنامه ها برای پشتیبانی، عمران و آبادی مسجد از سنتهای پر ثواب ماست، گفت: مساجد سنگر ها و پایگاه های اسلام هستند، دشمنان اسلام برنامه‌ریزی می‌کنند تا مساجد خالی و خلوت شوند که باید با حضور خود در مساجد و جماعت دشمن را ناامید کنیم.

حجت الاسلام فتاح دماوندی خاطرنشان کرد: شهدای عزیز انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم از مساجد برخاستند و در مسجد تربیت شدند، مسجد باید شهید پرور و انقلابی باشد؛ پزشکان، مهندسان، مخترعان و متخصصان متعهد، دلسوز ، مردمی، خدمتگزار و ایثارگر در همین مساجد درس فداکاری و کار بی منت برای مردم را آموختند.

وی ادامه داد: کسبه با انصاف، خیر، سرمایه داران و کار آفرینان متدین و نیک اندیش ما از همین مساجد تاثیر گرفتند و اهل خیر شدند؛ از تلاش ها، خدمات و زحمات ائمه جماعت مساجد شهرستان دماوند و نیز هیئت‌های امنا و فعالان مساجد از جمله پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی مساجد تشکر می کنم.

خطیب جمعه دماوند در ادامه با بیان اینکه حمله به سلمان رشدی زنگ خطری برای عاملان ترور سردار شهید سلیمانی است، گفت: روز انتقام دور نیست، بلکه انشالله نزدیک است؛ حمله به سلمان رشدی نشانگر این است که حرف مرجع تقلید و فتوای او بر زمین نخواهد ماند، حتی اگر سالهای زیادی از آن گذشته باشد.

وی افزود: حمله به سلمان رشدی نشانگر وجود غیرت دینی و تعصب اسلامی مقدس و حساسیت به احکام اسلام است که به حمدالله در مسلمین وجود دارد؛ همه ما وظیفه داریم که از حقانیت اسلام و قرآن و اهل بیت دفاع کنیم و اجازه توهین به مقدسات اسلامی را به هیچکس ندهیم.

این مقام مسئول افزود: ما برای همه پیامبران و ادیان الهی احترام قائل هستیم و توهین به مقدسات اختلاف افکنی را جرم و حرام میدانیم و در این رابطه تابع ولایت فقیه و مرجع تقلید هستیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده ایران در مسئله انرژی هسته ای بادقت منافع ملی ما را مد نظر دارد و مرعوب جوسازی رسانه ای غرب نمی شود، گفت: غرب می‌خواهد امتیاز کمی بدهد و امتیاز های بزرگ بگیرد، اما با به چیزی کمتر از رفع تحریم های ظالمانه و تضمین کتبی مربوطه راضی نخواهیم شد.

وی بیان داشت: دولت سیزدهم مذاکرات هسته‌ای را به آب  و نان مردم گره نزده است اما تمام تلاش خود را برای به ثمر رسیدن مذاکرات انجام خواهد داد؛ صبر و نجابت ملت ایران را در این جنگ اقتصادی و تحمل سختی ها می ستاییم از مردم بابت شکیبایی و ایستادگی و مقاومت تشکر می کنیم.

https://www.masjed.ir/u/ys1

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن