یکشنبه / ۳۰ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۴۳۵
گزارشگر : حجت الله ذاکر
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

دستاوردها و موفقیت‌های جهان اسلام بخاطر حضور مسجد است

حجت‌الاسلام محمدابراهیم در هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد گفت: اگر دشمن در نقاط مختلف دنیا و اخیراً در افغانستان، نمازگزاران را به خاک و خون می‌کشند، به خاطر نقش مؤثّر مسجد است، آنها متوجه شده‌اند که دستاوردها و موفقیت‌ها‌ی جهان اسلام بخاطر نقش مساجد است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد، با پیامی از مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله نوری همدانی(دامت برکاته)، ایراد سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و بیانات حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، با حضور 1500 نفر از ائمه جماعات مساجد استان تهران، ائمه جمعه شهرستان های استان تهران و برخی مسئولین نهادهای فرهنگی، صبح امروز در حسینیه الزهرا(سلام الله علیها) واقع در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به ایراد سخنرانی پرداخته و در شروع بیانات خود ضمن عرض خیرمقدم به حضار گفت: جمع حاضر این توفیق را پیدا کردند تا به نامِ مسجد، برای مسجد و در روزی‌که به نام «روز جهانی مسجد» معرفی شده است در کنار یکدیگر جمع شوند.

وی افزود: در این جمع با عظمت شخصیت های ارزشمندی هستندکه چندین دهه مشغول خدمت در مسجد هستند. کسانی که عاشقانه، صبورانه، بردبارانه، مهربانانه و بسیار جدی، فرصت خدمتگزاری در خانه خدا را غنیمت شمرده و میزبانی در خانه خدا را برعهده گرفتند. آنها که خودشان میهمان خدا هستند ولی آیین مهمانداری را هم به جا می‌آورند. سفره آرایی می‌کنند و به رسم آنچه که از حضرت ابراهیم(علیه‌السلام) آموخته اند، مسجد را مهیا می‌نمایند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه افزود: ائمه جماعات، هم به ظاهر مسجد و هم به آراستگی، پاکیزگی و زیبایی آن می‌اندیشند و هم سفره هایی از اخوّت، صفا و حکمت و قرآن و حدیث برای ضیوف الرّحمان مهیا می‌کنند.

وی افزود: عزیزانی که فرصت امامت را  با عمل و بیانشان و با استفاده از منبر، برای تقویت بنیه دینی و ایمانی مومنان غنیمت می‌شمارند؛ همچنین زمینه را برای ارتقای بصیرت سیاسی فراهم می‌کنند تا مردم حاضر در مسجد نسبت به مسائل روز، توجیه، روزآمد و آماده ی انجام وظایف انقلابی خود شوند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین از  همسران ائمه جماعات که در موفقیت آنها نقش بسزایی دارند، تشکر کرد و گفت: قطعاً حمایت های آنها در هموار کردن سختی ها و موانع بسیار تاثیر گذار است.

حجت الاسلام محمد ابراهیم در ادامه خاطر نشان کرد: محاسن بسیاری از عزیزان ما در همین مساجد سفید شده است؛ کسانی که مسیر رشد چندین نسل را در مقابل چشم خود دیده‌اند. عزیزانی که موفق شده اند شهدای بزرگی را تربیت کنند .اکنون به هر مسجدی که می‌رویم، تمثال شهدای آن مسجد پیش چشمان ماست. چنانکه اکثر شهدای جنگ تحمیلی از پرورش یافتگان مسجد هستند.

وی در ادامه گفت: خداوند متعال مقام امام راحل و عظیم الشأن را متعالی کند و بر درجاتشان بیافزاید که مساجد را در عصر حاضر احیاء نمودند. همچنین خداوند شهدای عزیز، به خصوص شهدای محراب و شهدای عزیز روحانیت که از سنگر مسجد به شرف شهادت نائل آمدند را قرین رحمت کند. خداوند روح حضرت آیت الله مهدوی کنی و حضرت آیت الله انواری را قرین رحمت نماید، ستاره‌های روحانیتِ عاصمه کشور که در بنیان‌گذاری مرکز رسیدگی به امور مساجد و خدمتگزاری به مردم مساجد همت گماشتند.

دستاوردها و موفقیت‌های جهان اسلام بخاطر مسجد است

حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم گفت: اکنون اگر صهیونیسم و استکبار جهانی با مسجد می‌جنگد و مسجد الاقصی را در مثل چنین روزی(در ۱۹۶۹) به آتش می‌کشد، چه در فلسطین اشغالی و مسجد الاقصی و چه در سایر نقاط دنیا، در اروپا و آمریکا، در آسیا و آفریقا و کشورهای اسلامی به خاطر نقش آفرینی بی بدیل مسجد است. اگر در عراق و سوریه و اخیراً در افغانستان، نمازگزاران را به خاک و خون می‌کشند، به خاطر نقش مؤثّر مسجد در روشنگری ست، چرا که مسجد است که می‌تواند ملّت ها را برای مقابله با استکبار جهانی برانگیزد؛ آنها متوجه شده اند که این دستاوردها و موفقیت ها بخاطر نقش آفرینی مساجد است، بنابراین در برابر مسجد می‌ایستند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان خطاب به رئیس جمهور کشورمان گفت: من از حضرت آیت الله رئیسی تقاضا دارم تا جهت تشکیل کارگروهی تخصصی با حضور برخی وزرای محترم و نهادهای مرتبط دستورات لازم را مبذول فرمایند تا در این کارگروه نسبت به اعتلای جایگاه مسجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام شود و در راستای رونق بخشی به خانه های خدا، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

https://www.masjed.ir/u/yso
هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد
هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد
هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد
هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد
هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد
هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد
هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد
هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد
هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد
هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد
صفحه ۱ از ۲

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن