چهارشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۱۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
گزارش شبستان از کانون فرهنگی هنری «فجر»؛

اختصاص کمک‌های یک مسجد به شیرخواران

کانون فرهنگی هنری «فجر» در جوار مسجد حضرت زینب(س) با فعالیت‌های گسترده در حوزه قرآنی، مذهبی و مواسات و کمک به اقشار محروم از کانون‌های فعال مسجدی در تهران است. تهیه شیرخشک برای شیرخواران از خانواده‌های نیازمند از فعالیت‌های این کانون است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، کانون فرهنگی هنری «فجر» در جوار مسجد حضرت زینب(س) در منطقه نازی آباد، خیابان شهید عراقی واقع شده است. این کانون مسجدی در محورهای فرهنگی، هنری و مذهبی در این منطقه خدمات ارایه می دهد و جزو اولین کانون های فرهنگی هنری است که در سال ۱۳۷۲ در تهران تاسیس شده است.

«بهنام اولیایی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و فعالیت های کانون فرهنگی هنری فجر مسجد حضرت زینب(س)، اظهار کرد: برنامه ریزی برای جذب کودکان و نوجوانان در کانون فرهنگی  هنری فجر یکی از رویکرد‌های اصلی به شمار می آید به همین جهت  قریب ۲۰۰  نفر را توانستیم جذب برنامه های این کانون کنیم و برگزاری جشنواره های قرآنی، برپایی اردوهای راهیان نور، برپایی برگزاری مسابقات رباتیک و کسب رتبه در سطح استان تهران، اجرای ویژه برنامه ضیافت نور، اجرای ویژه برنامه روایتگری شهدا و تکریم از خانواده های شهدا و برپایی ایستگاه پذیرایی در مسیر جاماندگان اربعین حسینی تهران از فعالیت های این کانون بوده که با همکاری اعضای کانون انجام شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری فجر مسجد حضرت زینب(س) بیان کرد: مشاوره خانواده، آموزش خیاطی، تشکیل اتاق فکر برای مشاوره در زمینه ایجاد کسب و درآمد، برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی، تشکیل گروه انفورماتیک برای بازاریابی، برگزاری دوره های زبان های خارجی و امضای تفاهم نامه با ستاد فهمای استان تهران در این زمینه از دیگر فعالیت های این کانون است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای این کانون فرهنگی هنری حمایت از اقشار بی بضاعت و کم برخوردار است، خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش قیمت شیرخشک در بازار، فعالان کانون با مشارکت خیرین اقدام به جمع آوری کمک برای خریداری شیرخشک برای خانواده هایی که فرزند شیرخواره داشتند، کردند در مرحله اول این اقدام خیرخواهانه توانسته ایم ۵۰۰ قوطی شیرخشک تهیه و با نیت شهید شش ماهه کربلا حضرت علی اصغر(ع) در میان خانواده های نیازمند توزیع کنیم و در مراحل بعدی اجرای این طرح درصدد هستیم که به تعداد دیگری از خانواده های نیازمندی که فرزند شیرخواره دارند، در این زمینه کمک داشته باشیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری فجر مسجد حضرت زینب(س) تهیه جهیزیه به جوانان در شرف ازداوج را یکی دیگر از برنامه های این کانون نام برد و گفت: با همکاری خیرین و اعضای این کانون در طول سال در چند نوبت در تهیه جهیزیه برای جوانان نیازمند در آستانه ازدواج مشارکت داشته و از ابتدای بحران کرونا تاکنون نیز رهن مسکن ۱۵ خانواده نیازمند آبرومند را تامین نموده ایم.

 وی برپایی «ایستگاه سلامت» به منظور فروش ماسک و مواد ضدعفونی کننده با قیمت مناسب و اجرای طرح «پیک سلامت» با هدف تامین مایحتاج ضروری بیماران کرونایی و افراد سالخورده را بخش دیگری از فعالیت های این کانون در دوران بحران کرونا دانست و ابراز کرد: طبخ و توزیع غذای گرم در میان نیازمندان حاشیه نشین و بیمارستان ها و توزیع گوشت قربانی با همکاری کانون حضرت خدیجه(س) به منظور کمک رسانی به اقشار محروم به همت بچه های مسجد مورد توجه قرار گرفت. همچنین به منظور کمک رسانی به کادر درمان در اوج بیماری کرونا بچه های کانون در تعدادی از بیمارستان ها به بیماران خدمت رسانی نمودند.

اولیایی توجه به فرهنگسازی در راستای شعار حمایت از کالای ایرانی،سلسله نشست‌های فرهنگی گفتمان اقصاد مقاومتی،برگزاری کنگره سرداران و ۳۵۰۰ شهید منطقه ۱۶ تهران و بزرگداشت شهدای مدافع حرم، برگزاری کنگره حضرت ام البنین (ع) را بخش دیگری از برنامه هایی دانست که به همت این کانون در سال های گذشته برگزار شده است.

انتهای پیام/

 

 
https://www.masjed.ir/u/z3v

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن