شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۱۷
گزارشگر : جلال حیران نیا
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج‌علی‌اکبری؛

ظرفیت مساجد در پیشرفت انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی فعال می‌شود

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مساجد در سند راهبردی الگوی تحول و پیشرفت این اتحادیه دنبال می‌شود، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه کانون‌های فرهنگی هنری بهره بگیریم.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج علی‌اکبری» در گفت و گو با شبستان با بیان اینکه مسجد بهترین مکان برای تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: وقتی انسان با مسجد انس می گیرد و بیشترین وقت خود را در مسجد می گذراند، مسیر سعادتمندی او هموار می شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی افزود: این اتحادیه هم در سند راهبردی و هم در سایر اسناد و برنامه های خود موضوع مسجد را مورد توجه قرار داده است. ما تلاش داریم از ظرفیت مساجد برای تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما باید از همه ظرفیت ها از جمله کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای حضور حداکثری دانش آموزان در مساجد استفاده کنیم و همین موضوع درباره بسیج و سایر نهادهای مسجدی نیز صدق می کند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری تاکید کرد: سند راهبردی الگوی تحول و پیشرفت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور در عرصه های مختلف از جمله خانواده، فرهنگی و اجتماعی و توانمندسازی قطعا از ظرفیت مساجد استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به طرق مختلف تلاش کنیم حضور دانش آموزان در مساجد بیشتر شود چون حضور حداکثری دانش آموزان ضامن تعلیم و تربیت درست و دینی آنها می شود. اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و محله این هدف‌گذاری را دنبال می کند.

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/Mch

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن