شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۲۰
گزارشگر : جلال حیران نیا
در آستانه سالروز شهادت ثامن‌الحجج(ع)

اسکان رایگان زائران امام رضا(ع) در مساجد مشهد

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان از تدارک 328 مسجد شهر مشهد که قرابت جغرافیایی بیشتری با حرم امام رضا(ع) دارند، برای پذیرایی و اسکان رایگان زائران حرم رضوی در روزهای پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ایام دهه پایانی ماه صفر که مصادف با شهادت امام رضا(ع) است و خیل عظیم عاشقان اهل بیت(ع) راهی شهر مشهد می‌شوند، اظهار داشت: در مشهد ۱۲۰۰ مسجد وجود دارد که در فاز اول  ۳۲۸ مسجد پذیرای زائران حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام خواهند بود.

328 مسجد مشهد پذیرای زائران رضوی می‌شوند

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌ریزی شده تا در مساجد نزدیک حرم مطهر رضوی امکان اسکان رایگان برای زائران مهیا شود، گفت: در این زمینه، ۱۲۸ مسجد در حال فعالیت هستند که کاروان‌ها و یا حتی زائران انفرادی می‌توانند از طریق سامانه مسجدُنا به نشانی masjedona.ir برای اسکان رایگان متقاضی شوند. 

مهدوی ارفع ادامه داد: از میان مساجدی که فاصله مکانی بیش‌تری تا حرم رضوی دارند نیز ۲۰۰ مسجد در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت افزایش تقاضا، برای اسکان رایگان زائران در اختیار قرار گیرند. اگر این ظرفیت هم تکمیل شود، برنامه‌ریزی برای به میدان آمدن مساجد حلقه سوم صورت گرفته است.

راه‌اندازی پویش «هم محله امام رضا(ع)» برای خدمت به زائران

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با اشاره به راه‌اندازی پویش «هم محله امام رضا(ع)» در شهر مشهد گفت: این پویش با ظرفیت مردمی به صورت مسجدمحور در حال پیگیری است و در آن ائمه جماعت، هیأت امنا، فرماندهان پایگاه‌های بسیج برادر و خواهر، خادمیاران رضوی و هیأت‌های مذهبی فعال شده‌اند تا در محلات ظرفیت‌های موجود را برای اسکان صلواتی زائران، نذر خدمت و مهارت و همچنین حمل و نقل صلواتی پای کار بیاورند. برخی از مساجد نیز در قالب همین پویش، موکب به راه‌ انداختند تا به پذیرایی و اسکان زائران امام هشتم بپردازند. 

وی افزود: هدف این پویش، ارتقاء فرهنگ میزبانی است که البته این فرهنگ هم‌اکنون هم وجود دارد، اما نیازمند توسعه، تقویت و ارتقاء بیش‌تر است.

 

https://www.masjed.ir/u/Mru

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: