یکشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۲۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام مسجدی در بهارستان:

همسایه مسجد نباید گرفتاری داشته‌ باشد

امام جماعت «مسجدجامع حضرت صاحب‌الزمان(عج)» بهارستان معتقد است: همسایگان مسجد نباید گرفتاری داشته باشند و نباید خدای ناکرده سر گرسنه بر بالین بگذارند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت‌الاسلام «محمد بغدادی» امام جماعت «مسجدجامع حضرت صاحب‌الزمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)» بهارستان معتقد است: همسایگان مسجد نباید گرفتاری داشته باشند و خدای ناکرده سر گرسنه بر بالین نگذارند. او تمام تلاشش را برای محقق شدن این موضوع انجام داده است. در ادامه جزئیات بیشتری از فعالیت‌های این امام جماعت در گفتگوی ما با او می‌خوانید.

راز موفقیت شما در مدیریت «مسجدجامع حضرت صاحب‌الزمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)»چیست؟

در مدت ۳۰ سالی که امام جماعت مسجد بودم، مسجد را همواره یک قرارگاه دانسته‌ام و هیچ کاری غیر از مسجد نپذیرفتم و نمی‌پذیریم.

اکنون به یاری خدا، مسجدجامع صاحب الزمان(عجل‌الله‌فرجه‌الشریف) یکی از پرشورترین مساجد بهارستان است. حضور و استقبال مردم از مسجد و برنامه های آن، در بین مساجد اطراف معروف و مشهور است. هر سه وعده نماز را در مسجد به جماعت اقامه می‌کنیم. اهل محل و نمازگزاران هم می‌دانند که امام جماعتشان در طول روز در مسجد حاضر است و شغل دیگری ندارد و می‌توانند در همه ساعات او را ببینند و با او گفتگو کنند.

من فقط یک امام جماعت هستم و "آتش به اختیار"! آنچه را که مقام عظمای ولایت امر می‌فرمایند را به عنوان "معروف" پذیرفته و در آن راه گام بر می‌دارم و انجام وظیفه می‌کنم.

از فعالیت های مسجدتان هم برای بگویید.

یکی از فعالیت‌های مهم مسجد صاحب الزمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) که بر اساس آیه ۸ سوره انسان؛«وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا» و با تأسی از سیره ائمه اطهار اانجام داده‌ایم، کمک و دستگیری از قشر کم برخورداری است که در شهرستان بهارستان ساکن هستند.

سعی کرده‎ایم ماهیانه کمک‌هایی در قالب بسته‌های معیشتی به این عزیزان داشته باشیم. همچنین کمک هایی در خرید‌ نان و مایحتاج روزانه با محوریت و هماهنگی مسجد به آنها داریم.

تمام تلاش‌های ما در امور اجتماعی و خیرخواهانه بر این اساس استوار است که؛ همسایگان مسجد گرفتاری نداشته باشند و نباید، خدای ناکرده، سر گرسنه بر بالین بگذارند.

در فعالیتهای فرهنگی و حلقه های صالحین نیز مسجدِ ما عملکرد خوبی داشته و گاهی تعداد شرکت کنندگان در کلاس‌ها و حلقات به ۳۰۰ نفر هم می‌رسد. با اینکه اکثر جمعیت بهارستان را مهاجران تشکیل می‌دهند و همچنین از اقوام مختلف در این منطقه ساکن هستند، ولی به خاطر تعلقات اعتقادی و همچنین برنامه‌های متنوع مسجد، اهالی فرزندان خود را به حضور در مسجد و کلاس‌های آن تشویق می کنند و ما شاهد حضور حداکثری آنها در مسجد هستیم.

گاهی پیش می‌آید بچههای قدیمی مسجد را که اکنون بزرگتر و صاحب خانواده شده‌اند را در گوشه و کنار این شهر می‌بینم و خدا را شکر می‌کنم که آنها در این موقعیت هستند و زندگی سالمی دارند.

تعلیمات مسجدی باعث شده از این مسجد ۶۲ رزمنده مدافع حرم و چهار شهید مدافع حرم داشته باشیم که از اهالی این محله و از نمازگزاران همین مسجد هستند. خدا را شاکر هستیم که این محله ظرفیت شهید پروری را دارد. ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا کادرسازی به خوبی صورت بگیرد و یک نسل انقلابی و ولایی در این مسجد پرورش یابد.

 یکی دیگر از کارهایی که با محوریت مسجد انجام می‌دهیم کمک به اشتغال آفرینی است. کمک به کارخانه های شهرک صنعتی بهارستان و زنده نگه داشتن آنها از کارهایی است که با محوریت مسجد صاحب الزمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) انجام شده است. اکنون در شهرک صنعتی، ما به طور مستمر شاهد جذب نیروهای محلی هستیم.

راز جذب جوان ها را به مسجد در چه چیزی می‌دانید؟

حضرت امیرالمومنین علی(‌علیه‌السلام) در یکی از خطبه های نهج البلاغه می فرمایند؛ در بحبوحه جنگ، خدا اخلاص ما را دید و به ما کمک کرد. جوان‌ها وقتی اخلاص ببینند جذب می شوند. اگر یک امام جماعت فقط و فقط برای رضای خدا کار کند می تواند قلوب همه، به‌خصوص جوان‌ها را متوجه خود نماید.

ا نتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/Pt6

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری