دوشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۲۷
گزارشگر : جلال حیران نیا
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری؛

صف‌ جوانان هیجان‌زده از جنایتکاران اغتشاشگر جداست

امام جمعه موقت تهران گفت: ما حساب نوجوانان و جوانانی که از روی هیجان و احساسات غفلت کردند و در تور دشمن افتادند جدا می‌دانیم و امیدواریم خانواده‌ها و مجموعه‌‌های فرهنگی در این ارتباط فکری بکنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اجتماع بزرگ امت رسول الله (ص) در سخنانی گفت: پرچم اسلام ناب و اهل بیت(ع) در سرزمین ایران با انقلاب اسلامی بر افراشته شد. رسول خدا(ص) فرمودند که اگر علم و ایمان و دین در کهکشان‌ها باشد، مردانی بزرگ و بلند همت از سرزمین فارس آرا به دست خواهند آورد.

نسل سلمان به صحنه آمده

وی ادامه داد: ۴۳ سال از انقلاب ملت بزرگ ایران می‌گذرد، بار دیگر نسل سلمان و ایرانیان مومن و وفادار در حمایت از این نهضت بزرگ به صحنه آمده و حضور مومنان و صاحبان اصلی این نهضت بزرگ و با عظمت را شاهد هستیم.

امروز میدان انقلاب اسلامی میدان رویارویی در برابر کفر و ظلم است

وی افزود:امروز میدان انقلاب اسلامی میدان جدیدی برای رویارویی سرنوشت‌ساز این ملت عزیز و وفادار در برابر جریان استکبار جهانی و جریان کفر و ظلم با سرکردگی رژیم صهیونیستی است. میدان رویارویی با دشمنان پلید ملت ایران و دشمنان پلید انقلاب اسلامی است. دشمنی که دارد پی در پی از ملت ایران سیلی می‌خورد. ملت ایران هیچگاه از ضربه زدن به دشمنان خود غافل نبوده است.

وی با بیان اینکه راز دشمنی‌های زنجیره‌ای دشمنان را باید در هویت انقلاب اسلامی دید، گفت: ملت عزیز ما از ضربه زدن به دشمنان غافل نبودند و حسد، دشمنان را دیوانه کرده است و تمدن‌شان روبه افول و فروپاشی است. آنها بی ثباتی، کاهش نفوذ ایران در جهان و منطقه، یک ایران عقب‌‌مانده و دست نشانده و زیر سلطه و زبون و بهم ریخته و گاو شیرده می‌خواستند اما به کوری چشم‌شان و به همت مردمان خدایی ایران امروز، عزیز، امن، متحد و با قدرت نه گفتن به جریان استکبار و دلبسته به آرمان‌ها و حاضر در مرزهای دانش جهانی و بهره‌مند از قدرت بازدارندگی است.

اهانت به ساحت قرآن کریم سخت‌ترین جسارت‌ و هتک حرمت‌ اغتشاش‌گران بود

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: تمام کینه‌ای که اغتشاش‌گران ناجوانمرد از ملت قهرمان ایران داشتند، یک جا بر سر شهدای امنیت روزهای اخیر آوردند. برخی از خبرهای این اغتشاشات را نمی‌توان شنید و تاب آورد؛ اهانت به ساحت قرآن کریم سخت‌ترین جسارت‌ها و هتک حرمت‌های اغتشاش‌گران بود.

وی خاطرنشان کرد: برادران و خواهران عزیزم؛ به این دشمن سیاه‌رو باید حق داد که شب و روز نداشته باشند و در اتاق فکرهای شیطانی درصدد ضربه به ما باشند اما بعد از رویارویی و جنگ نیابتی که ضرب شست ملت ما را دریافت کردند نتوانستند در برابر ملت ما مقاومت کنند لذا به سراغ فتنه‌انگیزی نیابتی رفتند.  این کار برای آنها کم هزینه است و دشمن با پرچمداری حاج قاسم سلیمانی عزیز ما زمین‌گیر شدند و در جاهای دیگر بیچاره‌اند. وقتی نفوذ منطقه ای ایران را می‌بینند و شکوه حضور ملت را در اربعین می‌بینند که از 6 میلیون نفر آغاز شد و اکنون به افزون بر 20 میلیون نفر رسیده، لذا مترصد انتقام از ملت ما شدند.

حاج علی اکبری گفت: دشمنان خودشان را برای فتنه انگیزی نیابتی آماده کرده بودند و هر چه در توان داشتند را به میدان آوردند و با دندان‌های فشرده و چشمانی پر از کینه و خون درصدد انتقام از این ملت بر آمدند. وقتی دیدند شعارهای انقلاب اسلامی در سازمان ملل با سر دست بردن تصویر شهید بین المللی صلح و امنیت سلیمانی عزیز همراه شد و اعلام مواضع صریح ایران توسط رئیس جمهور شجاع و انقلابی را دیدند با همه قوا وارد میدان انتقام شدند.

کاری که در جریان اخیر انجام شد یک برنامه از قبل آماده شده بود

وی افزود: کاری که در جریان اخیر انجام شد یک برنامه از قبل آماده شده بود، آنان همه امکانات خود را به میدان آوردند، جریان امپراتوری رسانه‌ای خود را از قبل آماده و وارد میدان کردند، از منافقین کودک کش تا جریان سلطنت‌طلبِ آواره تا گروهک‌های پست و رذل و عناصر اراذل و اوباش را مدت‌ها پیش آماده کرده بودند و ظرفیت فضای مجازی را در اختیار داشتند لذا فوت این بانوی جوان در پلیس امنیت اخلاقی این فرصت را در اختیار آنها قرار داد؛ آنها فورا سراغ اصل مسئله رفتند و با عجله و ساز و برگ وارد میدان شدند؛ رفتارها ربطی به ملت ایران نداشت و کاملاً رفتار داعشی است؛ آسیب به اموال عمومی تا مغازه‌های مردم و طراحی برای کشته‌سازی و ایراد جراحت به قصد کشت تمام کینه‌ای بود که ناجوانمردان از ملت غیور داشتند و بر سر این شهدا آوردند و اینها مظلومانه در موضع دفاع بودند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: دشمن در جریان اخیر عناصر اراذل و اوباش را آموزش داده و مدتها آنها را به شیوه‌های داعشی پرورش و مجهز کرده و پشتیبانی با سلاح سرد و گرم را از آنان انجام داده بود برای همین به سرعت و خیلی سریع سر اصل مسأله رفتند و کینه‌ای که نسبت به اصل انقلاب و ولایت الهی و آرمانهای انقلاب داشتند را هدف قرار دادند. آنان همه مقدمات را حذف کردند و با خشونتی وصف ناپذیر به جان مردم افتادند که فقط با تعبیر وصف داعشی می‌توان از آنان یاد کرد. این رفتارها ربطی به مردم و فرهنگ ایرانی ندارد و رفتارهای صددرصد داعشی است.

اغتشاشات ظرفیت مردمی پیدا نکرد

وی ادامه داد: مردم عزیز ما از روز اول صف خود را از جنایتکاران جدا کردند و این اغتشاشات، هیچ ظرفیت مردمی پیدا نکرد. مردم امروز بعد از راهپیمایی باشکوه در نماز جمعه این هفته در سراسر کشور، مجدداً اینجا در میدان انقلاب گرد هم آمدند تا به استکبار جهانی بگویند که خسارت اغتشاشات اخیر در کشور ما، به عهده آمریکا و رژیم صهیونیستی است و ملت ما به موقع خودش، انتقام تمام این نامردی‌ها را خواهد گرفت.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امیدواریم با دست قدرت نیروهای نظامی و انتظامی و با تدبیر دستگاه قضائی، اغتشاشگران به اشد مجازات برسند. حساب جوانان و نوجوانانی که از روی احساسات به دام دشمن افتادند، از دشمنان ملت ایران جدا است؛ ما برای این فرزندان خودمان دعا می‌کنیم تا هدایت شوند و آن‌ها را مشمول رأفت اسلامی می‌دانیم.

به بی‌بصیرت‌ها توصیه می‌کنیم توبه کنند

حاج‌علی‌اکبری در ادامه تصریح کرد: ملت رشید ما از خواص بی‌بصیرت خیلی دلگیر است. کسانی که با بی‌بصیرتی و البته برخی با بی‌مروتی با پول ملت ایران چهره شدند تا در روزهای سخت در کنار ملت و در برابر دشمن باشند. بد امتحان پس دادند. به این ها می‌گوییم به خودتان بیایید از ملت رشید جدا نشوید. توبه کنید! اگرچه نمی دانم آیا برخی از خسارت هایی که به بار آوردید می‌توانید جبران کنید یا خیر.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان گفت: آمده‌ایم از نیروی حافظ امنیت، فراجا و از مجموعه سربلند نیروی انتظامی که مظلومانه ایستادند و مقاومت کردند و به شهادت رسیدند، تشکر کنیم. امیدواریم خداوند به آنها قوت دهد و دیگران قدر آنها را بدانند. خطاب امروز ما به امام عزیز و عالی قدر یک کلمه است.آقا! عزیز ما! ما با شما و درکنار شما هستیم و همراه با شهیدان تا ظهور حضرت بقیه الله اعظم(عج) در کنار شما ایستاده ایم.

https://www.masjed.ir/u/Prj

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن