سه شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۱
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۷۰۴
گزارشگر : حجت الله ذاکر
نگاهی به ظلم ستیزی شهید فخری زاده:

اگر با استکبار مبارزه کردی، یار من هستی!

شهید فخری زاده در یک سخنرانی گفته بود: اینطور نباشد که هر کسی اصولگرا است دوست من است یا نه هر کسی اصلاح طلب است دوست من است. اینها غلط است! اگر مبارزه با استکبار داشتی یار من هستی، دفاع از مظلوم کردی یار من هستی!

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» همواره عمر پربرکت خویش را در راه دفاع از این مرز و بوم صرف کرده و در این راستا، در دوران دفاع مقدس نیز پابه‌پای دیگر رزمندگان اسلام، به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و تجربیات این دوران را سرلوحه خدمت و تلاش برای پیشرفت کشور عزیر خود ایران قرار داد.

او متولد اول فروردین سال ۱۳۴۰ در شهر قم  بود که لیسانس خود را در دانشگاه صنعتی اصفهان گذراند و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای شد.محسن فخری زاده  بعنوان عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه، امکانات این دانشگاه را در جهت تحقیقات هسته ای بکار گرفت و سپس رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر شد. او رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) بود.

شهید فخری‌زاده معاون وقت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) عصر روز جمعه هفتم آذرماه ۱۳۹۹  توسط عناصر تروریست مسلح در «آبسرد» تهران ترور و به شهادت رسید.

مانوس بودن با قرآن یکی از ابعاد شخصیت شهید فخری‌زاده بود، راز و نیاز شبانه و برپایی نماز شب از جمله ویژگی‌های  شهید فخری زاده و همچنین وی تلاوت قرآن را تنها به منظور گرفتن پاداش نمی‌خواند بلکه بهره‌ها و فهم‌های علمی از یافته‌های قرآنی می‌کردند. در ادامه شخصیت شهید فخری زاده را در کلام رهبر انقلاب و همکاران و همرزمان او، بیشتر خواهید شناخت.

تجلیل رهبر انقلاب از برجستگی‌های علمی و اخلاص شهیدفخری‌زاده

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دردیدار خانواده دانشمند برجسته، شهید محسن فخری‌زاده، با تجلیل از برجستگی‌های علمی و فنی شهید فخری‌زاده و حضور سخت‌کوشانه آن دانشمند عالی‌مقام در میدان علم و عمل، فرمودند: علوّ مقامی که خداوند با شهادت به آن بزرگوار عطاء کرد، مزد زحمات و اخلاص کم‌نظیر او بود و این مقام با هیچ‌یک از مقام‌های دنیوی قابل مقایسه نیست.

رهبر انقلاب اسلامی، عظمت یافتن نام شهید فخری‌زاده در میان عموم مردم و ابراز تأسف بسیاری از جوانان از ناشناخته بودن او در زمان حیاتش را از دیگر آثار اخلاص شهید دانستند.

فخری زاده سلیمان زمان بود

«فریدون عباسی» نماینده مجلس شورای اسلامی : دشمنی رژیم غاصب صهیونیستی با فخری زاده وقتی آشکار شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در سخنرانی اش اسم او را بر زبان آورد و درباره این شخصیت برجسته صحبت کرد. دشمن آگاهانه او را ترور کرد.

ترور شهید فخری زاده  نتیجه سیاست لبخند به دشمن

سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور: محسن فخری زاده را تا قبل از شهادت، کمتر کسی می‌شناخت و چه بسا بسیاری از جنبه‌های شخصیتی، علمی و خدمات و اقدامات وی در راه اعتلای ایران زمین همچون رازی سر به مهر باقی بماند. حرکت علمی وی در راستای اقتدار آفرینی، تمدن سازی و نوآوری در خدمت مردم، همچون خاری در چشم استکبار و به شهادت رساندنش مهر تأییدی بر خباثت و ددمنشی دشمنان جمهوری اسلامی ایران و نماد ناکارآمدی سیاست لبخند به دشمن است.

ایشان به نقطه‌ای رسیده بود که از همه تعلقات غیرخدایی، جدا شده بود

حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاء الدین آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، با بیان این که شهید فخری‌زاده تنها تخصص‌اش هسته‌ای نبود، گفت: ایشان به نقطه‌ای رسیده بود که از همه تعلقات غیرخدایی، جدا شده بود.‌ مردم در دوره حیات شهید فخری‌زاده شناخت از ایشان نداشتند و البته دشمن او را شناسایی کرده و در صدد حذف وی بود.

استکبار ستیزی در کلام دانشمند شهید

با توجه به اینکه وصیت نامه‌ای از این شهید بزرگوار منتشر نشده است، ما با توجه به فایل صوتی (سخنرانی بعد از شهادت سردار سلیمانی)، که از ایشان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، تفکرات ظلم ستیزانه شهید فخری‌زاده را از زبان خودش در این قسمت آورده‌ایم.

شهید فخری زاده در فایل صوتی گفته بود؛ آموزه‌های ما چند خط مشخص دارد، اولین خط آن استکبارستیزی و دفاع از مظلوم در هر جایی که هست. عدم سازش پذیری با استکبار یعنی؛ اشدا علی الکفار. حاج قاسم آیا مصداق کامل این موضوع بود یا نبود؟

ایشان می‌افزاید: نکته این است که این موضوع را قرمز و آبی نکنید؛ هر کس آبی بود دوست من است هر کسی قرمز بود دشمن من است! هر کسی اصلاح طلب است دشمن من است و هر کسی اصولگرا است دوست من است یا نه هر کسی اصلاح طلب است دوست من است و هر کسی اصولگراست دشمن من است؛ اینها غلط است. اگر مبارزه با استکبار داشتی یار من هستی، دفاع از مظلوم کردی یار من هستی، دوری از هوا و هوس و دنیاپرستی کردی یار من هستی؛ اینها معیارهای اصلی است در دید امثال حضرت آقا و امثال حاج قاسم و عزیزان دیگر این نبوده که چه کسی اصلاح طلب است. اگر مخالفتی با کسی می‌کنند نه از موضع اصولگرایی علیه اصلاح طلبی و نه از موضع اصلاح طلبی علیه اصولگرایی.

وی خاطرنشان می‌کند: آمریکا قابل سازش نیست! تا مادامی که این آمریکا همین آمریکاست و تا مادامی که ما بنا داریم پیرو امام باشیم.

دانشمند شهید هسته‌ای در این سخنان منتشر نشده اظهار می‌دارد: سازش با این (آمریکا) معنا ندارد و این نوع شهادت نشان داد که نمی توان به حرف، قول و رفتارش تکیه و اعتماد کرد.

وی ادامه می‌دهد: آمریکا زده کشته، و بعد پیغام می فرستد که می‌خواهیم تنش زدایی کنیم؛ ببینید با چه موجودی سر کار داریم، بعد می خواهید با چنین موجودی بروید و مذاکره کنید؟ مذاکره کنید که چه بشود؟ یعنی می‌خواهد (وضع) از این بدتر شود دارو و دلار که نداریم نفتمان را هم که نمی‌توانیم بفروشیم.

شهید فخری‌زاده در ادامه این سخنان خود می‌گوید: حالا مذاکره کنیم که چه بشود؟ FATF را امضا کنیم که چه بشود؟ CFT را امضا کنیم که چه بشود؟

رئیس شهید سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان تصریح می دارد: خط این نیست که عزیزان چون طرف اصولگرا، اصلاح‌طلب و کارگزارانی با شما مخالفت یا موافقت کند. بحث این است که این گرگ، گرگ است تا مادامی که گرگ، گرگ بودنش را زمین نگذاشته و بر اساس احترام متقابل نخواهد مذاکره کند نباید پای میز مذاکره رفت.

روحش شاد.

دلنوشته شهید فخری زاده برای شهدا

 منابع:

 khamenei.ir

تسنیم

 برنامه تلویزیونی پرونده ویژه

پایان گزارش/

https://www.masjed.ir/u/Tnf

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: